خبرهای داغ:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان خبر داد

اجرای بیش از 2 هزار برنامه توسط کمیته ایثارگران همدان در دهه فجر

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان گفت: کمیته ایثارگران در دهه مبارک فجر سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان بیش از 2 هزار برنامه برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۶۲۶۳۷۹
|
۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، ناصر عارف در جلسه شورای مدیران بنیاد استان همدان با اشاره به برنامه‌های کمیته ایثارگران در دهه فجر امسال اظهار داشت: در دوران انقلاب شکوهمند اسلامی که از 15 خرداد سال 42 با رهبری حضرت امام خمینی (ره) شروع شد، مردم متدین و انقلابی استان همدان با پیروی از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در تمام صحنه‌های مبارزه با رژیم ستم شاهی حضور داشته و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کردند.

وی افزود: در طول دوران انقلاب اسلامی 86 نفر از جوانان مومن و غیرتمند و ولایت‌مدار استان همدان به دست عوامل رژیم استبدادی پهلوی و وابسته به شیطان بزرگ به شهادت رسیدند، 47 نفر جانباز شدند و 24 نفر نیز مدت‌ها در زندان‌های مخوف رژیم پهلوی اسیر بودند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به شرکت آحاد مختلف مردم در انقلاب تصریح کرد: مردم انقلابی ایران در به ثمر رسیدن نهضت امام پشتیبانی و حمایت کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز در صحنه های مختلف از جمهوری اسلامی و دستاوردهای آن دفاع کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر امروز بعد از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان این مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از کینه و دشمنی علیه ما دست بر نداشته‌اند به خاطر این است که می‌بینند این انقلاب با بینش اسلامی روز به روز قدرتمند شده و در جهان به عنوان الگویی موفق برای سایر کشورهای اسلامی و جنبش های آزادی‌بخش شده است.

عارف افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به برکت رهبری داهیانه مقام عظمای ولایت و ایثارگری و فداکاری مردم مسلمان ایران به ویژه شهیدان والامقام، جانبازان و آزادگان سرافراز چشم امید مسلمانان جهان شده و این دشمنی رژیم‌های وابسته به غرب در منطقه با جمهوری اسلامی ایران از خوف تأثیر معنوی این جهان‌بینی بر نگرش مردمان کشورهای خودشان است.

وی با بیان اینکه امیدواریم سایه شوم رژیم‌های ضد دین و استکبار جهانی از سر ملت‌های مظلوم جهان برداشته شود، گفت: کمیته ایثارگران در دهه مبارک فجر سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استان همدان بیش از 2 هزار برنامه برگزار می‌کند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان ابراز داشت: نواختن زنگ انقلاب در مدارس و کانون‌های فرهنگی و تربیتی سراسر استان، برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها و برپایی 10 ایستگاه صلواتی، و غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در 693 گلزار شهدا در شهر و روستاهای استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌ها می‌توان به دیدار و سرکشی از 377 خانواده معظم شهدا، تعویض پرچم‌های 693 گلزار مطهر شهدا و برگزاری مراسم زیارت عاشورا و برگزاری 31 یادواره شهدا در سطح شهر و روستاها اشاره کرد.

عارف با اشاره به برپایی 14 نمایشگاه عکس و کتاب پیرامون دهه فجر و ترویج فرهنگ شهدا در حاشیه یادواره‌های شهدا عنوان کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی، اعزام پیام‌آوران ایثارگر به مدارس، دانشگاه ها، یادواره‌ها و مساجد برای روایتگری و قرائت وصیت‌نامه و خاطرات شهدا فجرآفرین و تهیه و تکثیر زندگی نامه 86 شهید انقلاب از دیگر برنامه‌های اجرایی در دهه فجر است.

وی تصریح کرد: برگزاری مراسم جشن انقلاب با حضور خانواده های معزز شهدا در اماکن یادآور پیروزی انقلاب، برگزاری هشت کارگاه‌ آموزشی با موضوعات انقلاب، برگزاری 12 جشنواره ادبی با محوریت ایثار و شهادت و انقلاب و عصر شعر با موضوع انقلاب و ایثار و شهادت نیز از برنامه‌های دهه فجر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با اشاره به برگزاری جلسات سخنرانی و گفتمان، نشست‌های علمی، کرسی‌های آزاداندیشی پیرامون انقلاب اسلامی در دهه فجر یادآور شد: در این ایام از دو جلد کتاب با موضوع دهه فجر و شهدای فجرآفرین با همکاری کانون پرورش فکری و بنیاد حفظ آثار رونمایی می‌شود.

وی اظهار داشت: در ایام الله دهه فجر چاپ 16 مورد ویژه‌نامه و مقاله با موضوع انقلاب و دهه فجر با مشارکت کمیته ایثارگر و پنج مورد تأسیس، افتتاح و نامگذاری پروژه‌های معرفی شده از سوی دستگاه‌ها، ویزیت رایگان بیماران با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان و بازدید صلواتی عموم مردم از باغ موزه دفاع مقدس در روزها 12 و 22 بهمن انجام می‌شود.

عارف اضافه کرد: بیش از 600 نفر از مبلغین بومی نیز در ارتباط با دهه فجر انقلاب و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این ایام به نقاط مختلف در سراسر استان اعزام می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شرکت باشکوه جامعه ایثارگران و کارکنان ادارات عضو کمیته ایثارگران در راهپیمایی 22 بهمن، اجرای برنامه گلبانک انقلاب و برپایی غرفه نقاشی در مسیر راهپیمایی و اجرای رژه اتومبیلرانی و موتورسواری با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات