خبرهای داغ:
شریعتمداری:

انتخابات یکی از روزنه‌های نفوذ دشمن است

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه انتخابات یکی از روزنه‌های نفوذ دشمن است، گفت: رهبری معظم انقلاب با هشدار به ملت ایران در این زمینه، معیارهای اصلی انتخاب اصلح را مشخص کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۳۱۶۰۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حسین شریعتمداری شامگاه چهارشنبه در نخستین یادواره 181 شهید مناطق حصار امام (ره)، کوی کوثر و اسلامشهر در همدان با تبریک ایام الله دهه فجر، و با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را «بعثت دوباره» نامیدند، اظهار داشت: این دیدگاه، به عنوان یک تعبیر زیبا و دقیق دارای پیام‌هایی با مضامین عالی است.

وی با اشاره به این مطلب که بیعت با انقلاب و ولایت به معنای بیعت با رسول خداست، طی طریق در این مسیر را در گرو شناخت آن دانست و افزود: تا زمانی که ندانیم در کجا ایستاده‌ایم و چه رسالتی را بر عهده داریم، قادر به پیمودن مسیر آن به‌طور شایسته نیستیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر لزوم داشتن نقشه راه برای گریز از گمراهی گفت: به طور حتم حرکت در مسیر اسلام، ولایت و شهدا، عامل سعادت جامعه است.

وی ترویج آموزه‌های حیاتبخش انقلاب اسلامی در جهان را امری لازم و مهم دانست و گفت: تحقق این مهم در گرو ایستادگی و اقتدار ملت ایران است چراکه ما در حال عبور از عقبه پرشیبی هستیم، موقعیتی بسیار خطیر که البته به هیچ وجه خطرناک نیست.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: برای دستیابی به دستاوردهای بزرگ، باید به فراخنایی برسیم که طبیعی است در ذات خود تنش و سختی‌هایی را نیز با خود به همراه دارد.

وی با بیان اینکه موقعیت کنونی کشور موقعیتی حساسی است، گفت: اینکه موقعیت ما خطرناک نیست از این نظر است که به اعتقاد بنده این «تنش» نشانه «زایش» است نه «زوال»!

شریعتمداری با اشاره به انواع و اقسام حربه‌های دشمنان برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: از آن جا که اختلاف نظام مقدس جمهوری اسلامی و نظام استکباری بر سر مسائل ماهوی و بنیادین است، در ذات خود نیز درگیری و تنش امری همیشگی است.

وی با تأکید بر اینکه شاید میدانهای درگیری عوض شود، اما اصل درگیری پابرجا خواهد بود، خاطرنشان کرد: دشمن بعد از تجربه راه‌های مختلف برای براندازی نظام و عدم موفقیت در این راه، به سناریوی «نفوذ» روی آورده است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: در جریان «نفوذ» از توانمندی حریف علیه خودش استفاده می‌شود بنابراین رهبر معظم انقلاب بارها و به ویژه در طی چند ماه گذشته بر سناریوی نفوذ دشمن تاکید فرمودند و مسئولان و مردم را به خطر آن آگاه کرده‌اند.

وی هدف اصلی دشمن را نفوذ در کانون‌های تصمیمگیر و تصمیم‌ساز دانست و بیان کرد: دشمن از این طریق از امکانات و توانمندی‌های داخل کشور علیه خود نظام استفاده می‌کند بدون اینکه هزینه زیادی را بپردازد.

شریعتمداری با بیان اینکه انتخابات یکی از روزنه‌های نفوذ دشمن است افزود: رهبری معظم انقلاب با هشدار به ملت ایران در این زمینه، ضمن اینکه از آنها خواست در انتخاب افراد اصلح نهایت دقت را داشته باشند معیارهای اصلی انتخاب اصلح را مشخص کرده‌اند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به 18 مورد از مصادیق بیرونی نفوذ،گفت: استفاده از میانجی و واسطه‌ها یکی از راه‌های نفوذ است و دشمن برای بهره‌گیری از این بخش به دنبال افرادی است که در نظام سابقه مسئولیتی مثبت داشته باشند و این سابقه نیز برای مردم شناخته شده باشد، اما از آرمانهای انقلاب فاصله گرفته باشند.

شریعتمداری گفت: این افراد وقتی شکار شدند، سابقه مثبت خود را در جامعه نشان می‌دهند در صورتی که مواضع آنها همسو با دشمن است، پس باید مراقب این گونه شخصیت‌ها بود.

وی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه «دشمن نظرات خود را از زبان افراد موجه مطرح می‌کند پس باید هوشیار بود»، گفت: این افراد با تابلوی خودی در بین مردم ظاهر می‌شوند اما در واقع زبان دشمن هستندلذا بایدبرای شناخت این افراد بصیرت لازم را داشت و از آن جا که این شخصیت‌ها برای نفوذ در کانون‌های تصمیم‌گیر و تصمیمساز تلاش می‌کنند بنابراین مجبور هستند بخش‌هایی از منویات خود را بروز دهند.

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه باید مواضع افراد را با مبانی انقلاب اسلامی و ولایت فقیه مقایسه کرد، افزود: در صورتی که زاویه‌ای با این مواضع مشاهده شود، این افراد قابل اعتماد نبوده و باید به صداقت آنها به دیده تردید نگریست.

شریعتمداری با تاکید بر اینکه اگر افراد بدسابقه تابلوی جدیدی را بلند کردند باید به آنها نیز شک کرد گفت: البته قضیه کسی که توبه کرده جداست، هرچند این نکته نیز باید مد نظر باشد که این افراد هم نباید وارد کانونهای تصمیمساز و تصمیمگیر شوند زیرا حساسیت کار در این حوزهها بالاست.

وی با اشاره به فرمایش امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه "میزان، حال فعلی افراد است"، گفت: این فرمول کارگشا در مورد کسانی است که قبلاً سابقه خوب و درخشانی داشتند اما در حال حاضر از مسیر انقلاب دور شده‌اند، پس باید این فرمایش را چراغ راه خود قرار دهیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: فتنه‌گری و خروج از حاکمیت، اقدامی بود که در مجلس ششم انجام شد، نمایندگان این مجلس تابلویی با زبان انگلیسی بالای سرشان گذاشته و تحصن کردند،

وی گفت: کسانی که ملت را تحقیر می‌کنند و وقتی با دشمن روبه‌رو می‌شوند برای دشمن فرش قرمز پهن می‌کنند قابل اعتماد نبوده و نیستند چراکه ا اگر این افراد وارد کانون‌های تصمیمگیر و تصمیمساز شوند مملکت را می‌فروشند.

شریعتمداری ادامه داد: کسانی که توانمندی‌های داخلی را باور ندارند، برای اداره کشور مملکت دنبال مدیر خارجی هستند یا می‌گویند آخر استعداد کشور پخت آبگوشت بزباش است به طور حتم این افراد اهل ایستادگی و دفاع از منافع ملی هم نیستند و همین موضوع برای آینده نظام و ملت بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: اینکه در فیلم‌های هالیوودی می‌بینیم دو هلیکوپتر امداد برای رهایی یک گربه به پرواز درمی‌آیند، فقط در حد یک تخیل است و واقعیت آمریکا را باید در جنبش وال استریت، محله‌های فقیرنشین این کشور، در یمن، غزه و غیره دید.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با تأکید بر اینکه آمریکا به دنبال ایرانی ضعیف، فقیر، فاقد امنیت و وابسته است، گفت: جریان نفوذ با فضاسازی و زیاد جلوه دادن اقلیت خود، در پی پیادهسازی سناریوی مدنظرش است.

وی با اشاره به قاعده «مارپیچ سکوت» افزود: طبق این قاعده به طور کلی اگر کسی احساس کند نظرش در یک اقلیت قرار دارد ترجیح می‌دهد آن را مطرح نکند؛ هرچند ما معتقدیم این نظر در مورد بچه‌های ولایی و بسیجی تأثیری ندارد و آنها نظرات خود را در دفاع از اسلام و انقلاب مطرح می‌کنند.

شریعتمداری ایجاد رعب و ترساندن مردم از موضوع جنگ و حمله نظامی را از دیگر ترفند‌های این جریان مطرح کرد و ادامه داد: اینکه با برجام سایه شوم جنگ از سر کشور برداشته شد، تنها یک موضوع برای ایجاد ترس بود و هرگز از این خبرها نیست.

وی با اشاره به سخنرانی‌های اوباما و ادعاهایش مبنی بر اینکه گزینه نظامی علیه ایران روی میز است، تأکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب خطاب به آمریکا فرمودند:" اینکه ایران را تهدید می‌کنید به ضرر خودتان است اما اگر دست به حماقت بزنید 10 برابر ضرر متحمل می‌شوید".

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: بعد از فرمایشات رهبری، اوباما حرف‌های خود را پس گرفت و گفت منظور من این نبود که گزینه نظامی روی میز است چراکه اگر آمریکا بخواهد در حمله به ایران حماقت کند، طبق فرموده رهبر انقلاب 10 برابر ضرر متحمل می‌شود و نیروهای حزب‌الله ایران ثابت کرده‌اند تابع فرمایشات رهبری و آماده دفاع از کشور و انقلاب هستند.

شریعتمداری گفت: آن آقایی که نامه بدون بسمالله نوشت و تهدید به آتشفشان کرد، نمی‌دانست حزب‌الله آتش‌نشان است و علاوه بر این که آتش را خاموش می‌کند آتش‌افروز را هم تنبیه کرده است.

وی یکی دیگر از راهکارهای نفوذ را ارائه الگوی تقلبی و یا غیر واقعی دانست و افزود: در این شیوه عامل نفوذی از دور وارد ساختار می‌شود که به اصطلاح به آن"نفوذ فاصله‌دار" می‌گویند.

مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه این رویه بیشتر در مورد قراردادها و توافق‌نامههاست، تأکید کرد: اگر حریف بتواند در این توافق‌نامه منافع بیشتری را به سوی خود هدایت کند در این راه موفق بوده است.

وی با اشاره به موضوع برجام، از هزینه سنگینی که برای آن داده شده سخن به میان آورد و ادامه داد: برخی مدام از برجام به عنوان یک الگوی مناسب برای حل و فصل مسائل یاد می‌کنند به طوری که بعضی از آنها نیز آرزوی اجرایی شدن برجام 2 را می‌کنند.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توانستیم از برجام به عنوان یک الگوی خوب بهره بگیریم که بیشترین دستاورد را نصیب کشور کرده باشد گفت:اما در واقع چنین نیست کسانی که واقعیت‌های برجام را برای مردم نمی‌گویند، با مردم صادقانه برخورد نمی‌کنند و چنین جلوه می‌کنند که برجام تمام مشکلات کشور را حل کرده، این افراد به‌دنبال خریدن رای برای خود هستند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات