خبرهای داغ:
رئیس صنعت، معدن و تجارت کبودراهنگ خبر داد

فعالیت بیش از 6 هزار بافنده فعال در کبودراهنگ

رئیس صنعت، معدن و تجارت کبودراهنگ از فعالیت بیش از 6 هزار بافنده فعال در سطح شهرستان کبودراهنگ خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۲۲
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۲
علی سلطانی‌ولا در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در کبودراهنگ با اشاره به فعالیت 6 هزار بافنده و تولید بیش از 8 هزار و 500 مترمربع فرش دستباف در سطح شهرستان افزود: بیش از 600 نفر از بافندگان تحت نظر 30 پشتیبان با مجوز فعالیت می‌کنند.
وی فرش مهربان را یکی از فرش‌های صادراتی به بازارهای داخلی و جهانی دانست و گفت: فرش مهربان کبودراهنگ به علت مرغوبیت بالا در بازارهای داخلی و جهانی مورد پسند بوده و جایگاه خود را حفظ کرده است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت کبودراهنگ با تاکید بر اینکه با کمترین سرمایه این هنر امکان‌پذیر است، افزود: بیش از 6 هزار بافنده فعال، 8 هزار و 500 متر فرش دستباف در سطح شهرستان تولید می‌کنند.
وی تصریح کرد: عدم وجود مواد اولیه در بازار، عدم وجود خرید تضمینی، بالا بودن هزینه تولید و پایین بودن دستمزد، نبود تبلیغات مناسب، عدم پرداخت تسهیلات بانکی و بیمه قالی‌بافان از مشکلات بافندگان در سطح شهرستان است.
سلطانی‌ولا با اشاره به افتتاح خانه فرش دستباف که با حضور استاندار و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی صورت گرفت، تصریح کرد: این خانه فرش با مساحتی بیش از 500 متر مربع اعتبار بیش از 34 میلیون تومان، 250 دار قالی ،84 کارآموز و 34 بافنده دائمی افتتاح شد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات