خبرهای داغ:
اندیشکده ویلسون:

سیاست اردوغان،رؤیای «آنکارا» را به ویرانه تبدیل کرده است

یک اندیشکده آمریکایی ضمن انتقاد از عملکرد سیاست خارجی ترکیه گزارش کرد سیاست رئیس‌جمهور ترکیه در باز گذاشتن مرزهایش برای پیکارجویان «داعش» در واقع رؤیای تبدیل آنکارا به قدرت برتر در خاورمیانه را نابود کرده است.
کد خبر: ۸۶۳۲۷۰۹
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، «هنری بارکی» مدیر برنامه خاورمیانه در اندیشکده آمریکایی «وودرو ویلسون» در گزارشی که روز جمعه (دیروز) منتشر شد، اعلام کرد که سیاست ترکیه در بازکردن مرزهایش برای پیکارجویان «داعش» که وارد سوریه می‌شوند، رؤیای «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور سوریه برای تبدیل «آنکارا» به یک قدرت غالب در خاورمیانه را نابوده کرده است.

پایگاه اطلاع رسانی «اسپوتنیک» گزارش کرد، بارکی استدلال کرد، در حالیکه همپیمانان غربی ترکیه بر نابودی داعش متمرکز هستند، اردوغان همچنان بر سرنگونی «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و ممانعت از ایجاد یک منطقه خودمختار توسط «پ ک ک» تمرکز دارد.

این گزارش می‌افزاید، «پیامدهای غیرعمدی دهها هزار پیکارجوی خارجی که به زودی در سوریه گردهم جمع می‌شوند، روشن است. بسیاری از پیکارجویان خارجی به سمت داعش کشیده شدند و به این گروه کمک کردند که امروز به قدرت تبدیل شود».

این اندیشکده آمریکایی نوشت که حملات هوایی روسیه علیه داعش در سوریه بیش از پیش اردوغان را منزوی کرد و بعد از آنکه ترکیه، جنگنده روسیه را در نوامبر 2015 سرنگون کرد، آنکارا با واکنش‌های شدید و پرهزینه اقتصادی و سیاسی و نظامی «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روبرو شد.

طبق این گزارش، آنکارا بعلاوه به طور روزانه برای تضعیف و تخریب آزادی در ترکیه و سرکوب پیاپی کردها،  مورد انتقاد سازمانهای حقوق بشری قرار دارد و در نتیجه، سیاست خارجی اردوغان در حالیکه هدف ترکیه تبدیل به یک رهبر منطقه‌ای است، پوچ و بیهوده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار