یک پزشک طب اسلامی:

۷۰ درصد بیماران‌ ام اسی به این بیماری مبتلا نیستند

یک پزشک طب اسلامی با بیان این مطلب که ۷۰ درصد از مبتلایان بیماران‌ ام اسی،‌ ام اس ندارند، گفت:‌ ام اس واقعی بین ۲۰ روز الی ۳ ماه منجر به مرگ فرد می‌شود، درواقع افرادی که می‌گویند چند سال است که بیماری‌ ام اس دارند، در اشتباه هستند.
کد خبر: ۸۶۴۴۳۵۳
|
۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر حمادالدین مسموعی، گفت: در طب اسلامی خیلی کم از دارو استفاده می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد از تجویز دارو خودداری می‌شود.
وی ادامه داد: برای مثال در دیابت به هیچ عنوان دارویی تجویز نمی‌شود و به بیماران دیابتی گفته می‌شود هشت نوع پرهیز غذایی را باید رعایت کنند، درواقع بیماری قند را نه داروی گیاهی و نه داروی شیمیایی درمان می‌کند بلکه فقط باید از خوردن هشت نوع خوراکی اجتناب کنند.
این پزشک طب اسلامی تصریح کرد: بیمارانی بوده‌اند که شاید حدود هفت الی هشت سال به بیماری قند مبتلا بوده‌اند و وقتی رعایت غذایی کردند به راحتی به زندگی عادی خود بازگشته‌اند.
مسموعی، با بیان این مطلب که در هر فصلی باید خوراکی‌های آن فصل را استفاده کرد، تشریح کرد: تغذیه افراد در هر فصلی باید با توجه به شرایط آب و هوای آن تغییر کند، برای مثال در فصل زمستان به دلیل هوای سرد و غلیظ شدن خون باید میوه‌ای مصرف شود که خون را رقیق کند و انار که میوه این فصل است بهترین خوراکی است.
مسموعی، با بیان این مطلب که ۷۰ درصد از بیماران‌ ام اسی،‌ ام اس ندارند، گفت:‌ ام اس واقعی بین ۲۰ روز الی ۳ ماه به مرگ افراد منجر می‌شود، درواقع بیمارانی که می‌گویند چند سال است که بیماری‌ ام اس دارند در اشتباه هستند.
وی ادامه داد: در‌ ام اس واقعی اگر از سر فرد شروع شود به دلیل تشکیل "میلین‌ها" در بصل النخاع و تبدیل آن‌ها به پلاک‌ها، به سرعت در کل بدن فراگیر می‌شود و بعد از ۲۰ روز فرد را می‌کشد و اگر از پا شروع شود حدود سه ماه بعد فرد را به کام مرگ می‌کشاند.
این پزشک طب اسلامی تصریح کرد: افرادی که سال‌ها است به بیماری‌ ام اس مبتلا هستند‌ درواقع ام اس ندارند، بلکه باید تشخیص داده شود میلین‌هایی که در بدن فرد تشکیل شده است از کجا و چه چیزی نشأت گرفته است با تشخیص درست آن را درمان کنند.
مسموعی، گفت: در طب اسلامی می‌توان با چند آزمایش تخصصی مقدار میلین‌های فرد تشخیص داده شود و دلیل بروز آن نیز مشخص شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات