خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان خبر داد

اعزام 280 دانشجو از همدان به اردوهای راهیان نور/ سیاسی‌کاری نمایندگان را از توجه به معشیت مردم باز می‌دارد

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان گفت: فردا در نخستین روز اعزام کاروان‌های راهیان نور دانشجویی 160 نفر از دانشگاه پیام‌نور و 120 نفر از شهرستان نهاوند به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۶۴۴۹۴۴
|
۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، طیب فریادرس صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 3 هزار نفر از دانشجویان استان همدان در قالب 60 اتوبوس به اروهای راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی افزود: در این اردوها که از 12 تا 28 اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود برای هر اتوبوس یک راوی و در هر کاروان یک روحانی استفاده خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ادامه داد: برخی از دانشگاه‌ها پنج روزه و برخی چهار روزه در این اردوها شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه مسیرهای بازدید از مناطق عملیاتی متفاوت است، گفت: کاروان‌ها بر اساس نیازسنجی که از قبل در دانشگاه‌ها انجام داده‌اند مسیرها را انتخاب می‌کنند اما همه در مسیرهای مناطق عملیاتی قرار دارند.

فریادرس تصریح کرد: امسال اردوگاه شهید باکری در خرمشهر نسبت به سال‌های گذشته اضافه شده که باعث کمتر شدن فاصله مناطق عملیاتی از یکدیگر می‌شود و بازدیدکنندگان آرامش بیشتری خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین اضافه شدن این اردوگاه باعث کمتر شدن تردد در مسیر شده که این امر امنیت بیشتر را در پی دارد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان با بیان اینکه در بحث تامین اعتبار دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت هستند، خاطرنشان کرد: در تامین اعتبار دانشگاه‌ها، بسیج دانشجویی و دانشجویان نقش دارند که میانگین برای هر نفر 2 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

* دانشگاه صنعتی بیشترین اعزام دانشجویان به راهیان نور را در سال گذشته داشت

وی ادامه داد: دانشجویان بسیجی جدیدالورود که تاکنون در اردوهای راهیان نور شرکت نکرده‌اند در اولویت ثبت نام هستند اما الزاماً شرکت کنندگان در این اردوها بسیجی نیستند.

فریادرس افزود: سال گذشته اردوهای راهیان نور از 7 اسفند ماه شروع شد اما امسال به دلیل برگزاری انتخابات این اردوها با یک هفته تاخیر آغاز شد اما این تاخیر باعث کمتر شدن دانشجویان شرکت کننده در این اردوها نشد.

وی با بیان اینکه رانندگان شرکت جوان سیر ایثار به مسیرهای بازدید آشنایی دارند، افزود: با توجه به اضافه شدن اتوبوس‌هایی از خارج مجموعه، سعی شده در هر کاروان یک اتوبوس جوان سیر ایثار وجود داشته باشد تا راهنمایی برای سایر اتوبوس‌ها باشد.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان تصریح کرد: فردا که نخستین روز اعزام کاروان‌ها به مناطق عملیاتی جنوب کشور است 160 نفر از دانشگاه پیام‌نور و 120 نفر از شهرستان نهاوند اعزام خواهند شد و روز دوم اعزام‌ها از حوزه شهید رضائیان و حوزه شهید مطهری خواهد بود.

وی در خصوص اعزام‌های سال گذشته گفت: بیشترین اعزام در سال گذشته را دانشگاه صنعتی همدان با 8 درصد داشته است.

فریادرس عنوان کرد: سال گذشته نیز دانشگاه‌های دولتی پنج درصد، دانشگاه‌ آزاد اسلامی سه درصد و دانشگاه پیام نور نیز دو درصد اعزام به اردوهای راهیان نور داشته‌اند.

* نمایندگان منتخب رویکرد انقلابی دارند

وی با اشاره به انتخابات هفتم اسفند ماه بیان کرد: اکثر نمایندگانی که در شهرستان‌ها انتخاب شدند رویکرد انقلابی دارند.

فریادرس یادآور شد: متاسفانه افرادی هستند که به ملت ایران نگاه تحقیرآمیر داشته به طوری که اگر به آنان رای دهند مردم را فهیم دانسته و اگر به آنان رای ندهند مردم را به درک پایین سیاسی متهم می‌کنند.

مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ابراز داشت: در لیست افراد منتخب تهران حتی یک نفر اقتصاددان نیست که باعث توجه کم به معشیت مردم خواهد شد.

وی با اشاره به رأی مردم تهران عنوان کرد: مردم تهران بر این اساس به جریان اعتدال رأی دادند تا فرصتی باشد برای عملی کردن وعده‌های پسابرجام اما حل کردن این مسائل با سیاسی‌کاری ممکن نیست.

فریادرس خاطرنشان کرد: سیاسی‌کاری باعث می‌شود نمایندگان از توجه به معشیت مردم باز بمانند و همچنین باعث بدبینی مردم به آن جریان خواهد شد تا با حذف افراطی‌گری‌ها و توجه به مسائل اقتصادی و سیاسی بتوانند یک همکاری خوب با مردم و دولت داشته باشند.


ارسال نظرات