در یک مقاله بیان شد؛

پرستاران با اخلاق در زمان حوادث خدمات مطلوب‌تری ارائه می‌دهند

پرستارانی که آمادگی و درک بهتری از اخلاق در شرایط متفاوت از شرایط استاندارد دارند بیشتر به ارائه خدمات مطلوب‌تر و منطبق با شرایط دشوار در زمان حوادث و بلایا می‌پردازند.
کد خبر: ۸۶۴۸۰۱۵
|
۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیده نگار پوروخشوری، به همراه جمعی از همکاران فعال در حوزه مدیریت بحران مقاله‌ای را با عنوان «پرستار حوادث و بلایا در برزخ: یک مطالعه کیفی» ارائه داده که در مقدمه آن گفته شده است: درک تجارب پرستاران در شناسایی مشکلات موجود در زمینه ارائه خدمات در حوادث و بلایا موثر بوده و به دنبال آن برنامه ریزی‌های بهتر و آمادگی بیشتر، می‌تواند منجر به کاهش مشکلات این گروه بزرگ ارائه دهنده خدمات سلامتی شود.

وی درباره هدف از تهیه این مقاله را اینچنین بیان می‌کند؛ بررسی تجارب پرستاران در ارائه خدمات در زمان حوادث و بلایا هدف این مقاله بوده است که با روش مطالعه حضار، مطالعه‌ای کیفی با رویکرد آنالیز محتوا انجام شده است.

این محقق ادامه می‌دهد: مشارکت کنندگان در این تحقیق ۱۵ پرستار دارای تجربه ارائه خدمت در زمان حوادث و بلایا بودند که نمونه گیری هدفمندی از آنان انجام شد و رسیدن به اشباع داده‌ها ادامه یافت، همچنین جمع آوری داده‌ها از طریق مصاحبه‌های نیمه ساختارمند انجام شد و سپس داده‌ها از طریق آنالیز محتوای آشکار مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

پوروخشوری، درباره یافته‌های این مقاله بیان می‌کند: بر اساس تجارب و درک پرستاران، پنج طبقه اصلی از آنالیز داده‌ها به دست آمد که شامل اضطراب ناشی از احتمال وقوع مجدد حادثه، استمرار خدمت به مدت نامعلوم، چالش‌های پرستار درانتخاب فرد دریافت کننده خدمت، پرستار در تضاد با احساسات، و پرستار نگران خانواده می‌شود.

وی درباره بحث و نتیجه گیری این تحقیق می‌گوید: عوامل متعددی بر ارائه خدمات پرستاران موثرند و نتایج این مطالعه نشان داد پرستارانی که آمادگی بهتر و درک بهتری از اخلاق در شرایط متفاوت از شرایط استاندارد داشتند، بیشتر به ارائه خدمات مطلوب‌تر و منطبق با شرایط دشوار در زمان حوادث و بلایا می‌پردازند.

این محقق در پایان می‌گوید: آموزش و آمادگی پرستاران برای حوادث و بلایا امری ضروری است تا بدین وسیله بتوان کارآیی این گروه را به حداکثر و آسیب‌های روانی و احساسی را به حداقل رساند.

لازم به ذکر است؛ این مقاله در هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا که به همت بسیج جامعه پزشکی برگزار شد، به مدعوین این کنگره ارائه شد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار