خبرهای داغ:
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان خبر داد

اعزام 130 نفر از دانشجویان همدانی به اردوهای راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: 130 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان همدان در قالب کاروان‌های راهیان نور از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید کردند.
کد خبر: ۸۶۵۳۷۱۹
|
۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱
اعزام 130 نفر از دانشجویان همدانی به اردوهای راهیان نور

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، میلاد مرادی اظهار داشت: در راهیان نور تعداد اعزام برادران و خواهران دانشگاه فرهنگیان استان در مجموع برادران شهید مقصودی و خواهران شهید باهنر به تعداد130   نفر رسید.

وی افزود: این حجم اعزام در مقایسه با سال های گذشته دارای افزایش بوده و بیشتر از سهمیه ابلاغی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و بودجه ارائه شده توانستیم دانشجویان را به راهیان نور اعزام کنیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان گفت: متاسفانه بودجه امسال خیلی کم بود علی رغم این که میزان استقبال دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در اردوهای معنوی به ویژه راهیان نور بسیار زیاد است.

وی افزود: این اردو در دو دوره برادران از تاریخ 17 تا 20 و خواهران از 21 تا 24 اسفند ماه سال 94 مصادف با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) برگزار شد.

مرادی گفت: تفاوت های امسال با سال های گذشته به ویژه در کاروان خواهران چند رویکرد مناسب برای برگزاری این اردو بود که یکی منطقه کربلا 4 که شب شهادت حضرت زهرا یک برنامه ویژه در کنار راویان دفاع مقدس استان همدان به ویژه رزمندگان و آزادگان عملیات کربلا4، سیدرضا موسوی، شاه محمدی، فرجام، هوشیار، روحانی کاروان حاج آقا طالبی برگزار شد.

وی ادامه داد: توفیق داشتیم که در آن شب پرچم حرم حضرت زینب(س) به واسطه یکی از رزمندگان مدافع حرم به برنامه وارد شد و همچنین در منطقه طلائیه نیز پرچم حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) رونق بخش محفل ما بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان در خصوص برنامه های اجرا شده در اردو ابراز داشت: امسال ما در بحث محتوای فرهنگی دانشجوی مبلغ داشتیم که وظیفه جذب و معرفی بسیج دانشجویی را بر عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد: در روز آخر نیز در یادمان فتح المبین برنامه ای داشتیم که رویکرد آن ایجاد تصمیم و عزم در شرکت کنندگان برای ورود به کارهای فرهنگی در عرصه دانشجویی و آموزش و پرورش بود که الحمدلله خروجی مناسبی نیز داشت.

مرادی گفت: در این اردو ما از مناطقی همچون اروند کنار، شلمچه، معراج الشهدا اهواز، فتح المبین، هویزه، کربلا4 و طلائیه بازدید کردیم.

وی در خصوص رویکرد ویژه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: رویکرد اصلی ما تربیت راویان دفاع مقدس در عرصه آموزش و پرورش بود که ثبت نام لازم در اردو انجام شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان همدان تصریح کرد: در اردو جمعی از دانشجو معلمان استان همدان اعلام آمادگی کردند که به آنها به عنوان راوی آموزش داده شود تا زمانی که وارد شغل معلمی شدند بتوان از آنها در اردوهای راهیان نور به صورت ویژه برای کاروان های دانش آموزی استفاده شود.

وی اظهار کرد: ضرورت این آموزش زمانی روشن می شود که دقت کنیم احتمالا ما در اینده با خلا راوی دفاع مقدس در بین فرهنگیان کشور روبرو خواهیم بود.

مرادی افزود: هدف ما بر این بود که دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بتوانند تفاوت زندگی دغدغه مندانه را نسبت به سایر دانشجوها درک کنند و بدانند که مسئولیت سنگینی در این کشور به این دانشجویان که معلمان آینده کشور خواهند بود سپرده شده است و باید خاطرات دفاع مقدس را که از راویان دفاع مقدس شنیده اند، نسل به نسل انتقال دهند.

وی در خصوص ارزیابی زیرساخت ها و بستر لازم برای برگزاری اردو راهیان نور نسبت به سال گذشته گفت: الحمدلله از طریق مجموعه ناحیه بسیج دانشجویی استان همدان برنامه بسیار جالبی تدارک دیده شد، تشکیل ستاد راهیان نور و تقسیم وظایف صورت گرفته یک کمک بزرگی به تشکل های دانشجویی استان کرد، البته تا حالت ایده‌آل هنوز فاصله داریم ولی در مقایسه با سال های پیش بسیار بهتر شده بود و ما از مسئولین مربوطه تشکر می کنیم.
انتها پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار