خبرهای داغ:
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

باید در غربت بسیاری از هنرها در کشور گریست

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه هنر در کشور غریب مانده است، خاطرنشان کرد: اینجا است که باید در غربت بسیاری از هنرها نشست و گریه کرد.
کد خبر: ۸۶۵۷۱۴۵
|
۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی پیش از ظهر امروز جمعی از هنرمندان بسیجی استان همدان با آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان دیدار کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در این دیدار در جمع هنرمندان بسیجی اظهار داشت: فضل خداوند بی نهایت است و بر تک تک انسان ها نمونه‌ای از فضل خود را عطا کرده و هرکس باید خود را کشف کند و ببیند کدام بخش از فضل به او داده شده است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی افزود: کسانی که نتوانستند خود را کشف کنند، در نتیجه آن فضیلت ناکام ماند.

وی با بیان اینکه خدای تعالی هستی را بسیار زیبا آفریده است، گفت: چشم باید باشد تا این زیبایی را ببیند و همه این چشم را ندارند و چشم‌های خیلی زیبا هستند که زیبایی‌های بزرگ را می‌بینند.

محمدی با تأکید بر حمایت از هنرمندان افزود: دلیل اینکه بسیاری از هنرمندان محروم هستند این است که متولی ندارند چراکه جهان از فقر مدیریت رنج می‌برد.

وی با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به همدان بیان داشت: در سال 83 زمانی که رهبر معظم انقلاب به همدان سفر کردند یکی از برنامه‌های ایشان بازدید از نمایشگاه صنایع دستی بود که با دقت بسیار زیاد از این نمایشگاه بازدید کردند و زمانی که به هیات همراه و دیگر مسئولان فرمودند «من فکر می‌کردم در صنایع دستی اصفهان حرف اول را می‌زند اما همدان اول است».

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه هنر در کشور غریب مانده است، خاطرنشان کرد: اینجا است که باید در غربت بسیاری از هنرها نشست و گریه کرد.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) فرمودند «شهادت هنر مردان خداست»، ادامه داد: خدا به هرکس هر هنری داده او باید هنرش را در طبق اخلاص گذاشته و در اختیار مردم قرار دهد.

محمدی با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که فرمودند «رساترین زبان انسان، شعر است»، افزود: اینکه شعر خودش موضوعیت دارد یا ابزار است، مهم این است که شعر تا چه اندازه هدف تعالی را می‌رساند.

وی گفت: سراینده باید در درجه نخست هدف تعالی را در نظر بگیرد و روان‌تر آن را بسراید اما برخی رویایی شعر می‌گویند و برخی حقایق اورژانسی عالم را به ما منتقل می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان خاطرنشان کرد: انسان منویات خود را از دو راه بیان و بنان می‌تواند ابلاغ کند که رهبر معظم انقلاب هم در بیان و هم در بنان بسیار قدرتمند هستند.

در پایان این نشست که با حضور مسئولان فرهنگی استان انجام شد از استاد جواد محقق هنرمند نمونه سال و دیگر هنرمندان شاخص در زمینه‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات