خبرهای داغ:
نویسنده دختر شینادر رزن مطرح کرد

لزوم انقلاب در ادبیات و سایر رشته‌های هنری کشور

نویسنده کتاب «دختر شینا» گفت: در عرصه هنر با بحرانی روبرو هستیم و برای اصلاح وضعیت باید انقلابی در ادبیات و سایر رشته های هنری کشور روی دهد.
کد خبر: ۸۶۵۹۶۰۹
|
۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از رزن، ویژه برنامه شهادت سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی با حضور هنرمندان، مسئولین و بهناز ضرابی زاده نویسنده کتاب «دختر شینا» در سالن اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رزن به همت بسیج هنرمندان شهرستان برگزار شد.

نویسنده کتاب دختر شینا در این نشست با اشاره به نامگذاری روز شهادت «سید مرتضی آوینی» به نام «هنر انقلاب اسلامی» گفت: دلیل این نامگذاری ها آشنایی مردم و جوانان با بزرگان این سرزمین است.

بهناز ضرابی زاده ادامه داد: یکی از مهمترین ویژگی های یک هنرمند این است که زبانش به مردم نزدیکتر باشد نه اینکه ژست‌های روشنفکری داشته باشد.

وی با بین اینکه یکی از دلایل موفقیت شهید آوینی اخلاص اوست، اضافه کرد: ما در ساخته های شهید آوینی حتی تیتراژ هم نمی‌بینیم و این نشان دهنده همان اخلاص است.

این نویسنده موفق دفاع مقدس افزود: در عرصه هنر با بحرانی روبرو هستیم و برای اصلاح وضعیت باید انقلابی در ادبیات و سایر رشته های هنری کشور روی دهد.

این هنرمند برجسته کشور با انتقاد از برخی کم کاری ها در حوزه معرفی شهدا ادامه داد: روستای قایش که زادگاه شهید ستار ابراهیمی است اصلاً شناخته شده نیست و در همین تعطیلات نوروز خانواده ای از بوشهر با من تماس گرفتند که به دنبال زادگاه حاج ستار ابراهیم می گشتند .

وی تاکید کرد: ما برای شهدایی که تاریخ نظیر چنین جوانانی را به خود ندیده است چه حرکتی انجام داده ایم و چه قدمی در راه شناساندن آنها برداشته ایم.

ضرابی زاده داشتن چنین ابر قهرمانانی در کشور را فرصتی بسیار مغتنم برشمرد و افزود: در کشورهای دنیا در نبود قهرمان اما با وجود تکنولوژی قهرمانانی چون بتمن و مرد عنکبوتی درست می‌کنند.

وی تصریح کرد:در انتشار این کتاب به دنبال ترویج و نمایش دادن سبک زندگی اسلامی ایرانی بودیم چرا که امروز جامعه ی ما از این موضوع رنج میبرد.آمار بالای طلاق خود نشان دهنده ی مشکلاتی بزرگ در مسیر سبک زندگی است.امروز متاسفانه به جایی رسیده ایم که در جامعه جشن طلاق برگزار می شود.

این نویسنده ی برجسته کشور از نوشتن خاطرات همسرشهید علی چیت سازیان خبر داد و افزود: امید است این کتاب با عنوان «گلستان یازدهم» به نمایشگاه کتاب امسال تهران خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظرات