خبرهای داغ:
مدیرکل قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از وظایف عمده پژوهشگران قرآن عترت این است که سبک زندگی اسلامی و ایرانی را به‌صورت یک مدل تبیین شده و قابل‌اجرا، ارائه کند.
کد خبر: ۸۶۵۷۵۰۹
|
۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، بیست و یکمین شورای برنامه‌ریزی جشنواره سراسری هنر و ادبیات دینی و پژوهشی قرآن و عترت با حضور روسای واحدها و مسئولین قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، همدان و به میزبانی واحد همدان برگزار شد.

مدیرکل قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در این جلسه اظهار کرد: فعالیت‌های قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی دارای دو بال است که یکی مسابقات کتبی و شفاهی قرآن و عترت و بال دومجشنواره هنر و ادبیات دینی است.

عبدالرضا صادقی بیان کرد: تاکید دکتر میرزاده و معاونت دانشجویی- فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، ارائه یک مدل علمی و کارآمد از سبک زندگی اسلامی- ایرانی است و دانشگاه آزاد اسلامی این جشنواره را همچون مسابقات قرآن عترت، در راستای تبیین و ارائه سبک و مدل زندگی ارزیابی می‌کند و هدف آن سمت‌گیری اشتغالات فکری و عملی دانشجویان به‌سوی شیوه صحیح زندگی در کنار توجه به امور آموزشی و تحصیلی است.

وی برگزاری جشنواره قرآن و عترت را به لحاظ حجم و تفکیک کار، بسیار گسترده خواند و افزود: پس از شکل‌گیری تشکیلات استانی و صدور احکام، کمیته‌های گوناگون تشکیل شود و کلیه مراحل اعم از تحویل آثار، داوری، مکان تحویل گیری آثار، تفکیک حوزه‌های دانشجویی، استادی و کارمندی و مباحث پشتیبانی، با برنامه‌ریزی دقیق در مطلوب‌ترین سطح ممکن انجام شود.

مدیرکل قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از وظایف عمده پژوهشگران قرآن عترت این است که سبک زندگی اسلامی و ایرانی را به‌صورت یک مدل تبیین شده و قابل‌اجرا، ارائه کند.

معاون نظارت منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامی نیز ضمن و تبریک سال نو گفت: جشنواره قرآن و عترت سهم ارزشمندی در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور دارد و این حجم گسترده کار که آثار قرآن و عترت بیش از ۴۰۰ واحد و مرکز دانشگاهی را از سراسر کشور همگام و همراه می‌کند، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در تمامی مراحل اجرایی است.

سیدعلی‌اصغر تروهید افزود: با تشکیل دبیرخانه بیست و یکمین جشنواره هنر و ادبیات دینی در استان همدان، کمیته‌های مربوطه در حال شکل‌گیری است و احکام اعضاء صادرشده و مباحث مرتبط با حوزه پشتیبانی با دقت نظر بسیار، برنامه‌ریزی‌شده است.

وی بیان داشت: در حوزه اسکان و اقامت شرکت‌کنندگان، داوران و کادر اجرایی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تدارکات لازم در نظر گرفته‌شده و باوجود مجتمع اقامتی فدک و مجموعه خوابگاهی واحد همدان، هیچ‌گونه دغدغه‌ای درزمینه پذیرایی و اسکان میهمانان احساس نمی‌شود.

نماینده رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امور تشکل‌ها و هیئت‌های دانشجویی در استان همدان نیز تصریح کرد: در زمینه داوری آثار از افراد صاحب‌نظر و مطرح کشوری و استانی بهره خواهیم گرفت و در حوزه تحویل گیری و مکان اختصاصی چیدمان آثار کمیته‌ای پیش‌بینی گردیده که جزییات فنی و تخصصی را جهت حفظ و ارائه آثار، به‌دقت اجرا می‌کند.

در ادامه این جلسه، اعضا به بحث و تبادل پیرامون بخشنامه و چارت جشنواره پرداختند و نمایندگان واحدهای دانشگاهی استان‌های مختلف تجربیات خود را در خصوص برگزاری جشنواره و مسائل مرتبط با آن مطرح کردند و سپس تمام اعضا از امکانات رفاهی و اقامتی و اماکن تخصیص داده‌شده برای جشنواره، در دانشگاه آزاد اسلامی همدان بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات