صادق کوشکی در واکنش به اظهارات صالحی در گفتگو با «بسیج»:
طبق برجام اگر ما نسل های بعد از IR8 را هم تولید کنیم اجازه توسعه آن را نخواهیم داشت و بعد از 10 سال هم اجازه نصب بسیار محدودی داریم و در بحث راکتور اراک قرار شده است که ما با کمک طرف چینی و آمریکایی کار را پیش ببریم.
کد خبر: ۸۶۵۸۵۳۲
|
۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲
دکتر محمد صادق کوشکی محقق و پژوهشگر مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات آقای صالحی مبنی بر اینکه در بعد فنی برجام ما دست برتر را داریم، گفت: باید ببینیم که منظور آقای صالحی از بحث فنی چیست زیرا که وقتی ما بعد فنی را در برجام نگاه می کنیم می بینیم که ما فقط باید 5000 سانتریفیوژ داشته باشیم و اجازه توسعه نداریم.
 
وی افزود: طبق برجام اگر ما نسل های بعد از IR8 را هم تولید کنیم اجازه توسعه آن را نخواهیم داشت و بعد از 10 سال هم اجازه نصب بسیار محدودی داریم و در بحث راکتور اراک قرار شده است که ما با کمک طرف چینی و آمریکایی کار را پیش ببریم لذا باید بدانیم که منظور آقای صالحی از اینکه ما در برجام در بعد فنی دست برتر را داریم چیست.
 
این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: اساسا در برجام مشکل این است که طرف مقابل توانایی های ما را در بعد فنی محدود کرده است و برای زمانهای 10 سال و بعضا 25 سال و در بعضی موارد نامحدود توانایی ما را محدود کرده است و متاسفانه ما این قضیه را پذیرفته ایم و در برجام بازنده اصلی بعد فنی است که محدود شده است.
 
کوشکی تاکید کرد: مهم ترین برد برجام برای طرف غربی این است که توانایی های نیروهای فنی و متخصص ما را محدود می کند.
ارسال نظرات