خبرهای داغ:
جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان خبر داد

مردم محوری و مسجد محوری برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر در همدان

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان گفت: دو رویکرد مردم محوری و مسجد محوری برنامه ها در سالروز فتح خرمشهر باید مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۲۸۴۲
|
۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سرهنگ خلیل الهی تبار امروز سه در نشست پاسداشت سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه شعار امسال در سی و چهارمین سالگرد فتح خرمشهر «ما آماده ایم» انتخاب شده است، بیان داشت: در اجرای برنامه های تدوین شده به در نظر گرفته شدن این شعار تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه نکته ای که باید به آن توجه کرد نقش ممتاز استان همدان در این فتح بزرگ است، افزود: از شهید دشتی زاده که از فرزندان روزهای آغازین جنگ و قصه آزادی خرمشهر است نیز باید یاد کنیم.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با بیان اینکه یاد و خاطره دلاوری های فرمانده سپاه استان حاج حسین همدانی را گرامی می داریم، عنوان کرد: امیر پیشکسوت شهید سیلواری و شهید فتحی و جانباز خوشدشت ایثارگر استان، که در عملیات آزاد سازی خرمشهر نقش ویژه ای داشت را باید مورد توجه قرار داد.

وی ادامه داد: دو رویکرد محوری که مردم محور بودن برنامه ها و مسجد محور بودن برنامه هاست نیز باید مورد توجه قرار گیرد و پایگاه های بسیج باید جشن های نیمه شعبان و فتح خرمشهر را باشکوه برگزار کنند.

الهی تبار با طرح این مطلب که در بحث تبلیغات و فضا سازی شهری این امر باید به صورت یکپارچه در استان برگزار شود، اشاره کرد: شهدای حرم و سردار شهید حاج حسین همدانی باید در تدوین برنامه های سالروز فتح خرمشهر مورد توجه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه تقارن روز نیمه شعبان و سالروز فتح خرمشهر را باید پاس داشت، اضافه کرد: در این جشن ها از راویان دفاع مقدس دعوت به عمل آمده و اجرای آبنمای موزیکال باغ موزه برای عموم مردم و نمایش های صحنه همراه با نواخت نیروهای مسلح در لیست برنامه ها استفاده خواهد شد.

جانشین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان همدان با اشاره به اینکه از همه سازمان ها خواستاریم در بزرگداشت این مراسم تلاش ویژه ای داشته باشند و به این مهم بپردازند، بیان داشت: اجرای نمایش های خیابانی و اختصاص سخنران های قبل ازخطبه های نماز جمعه استان از دیگر برنامه های ویژه برای پاسداشت سالروز فتح خرمشهر است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه های عکس خرمشهر در فرهنگ سراهای شهرداری و دیدار از ایثارگران پیشکسوت از دیگر برنامه های ماست، افزود: مراسم اختتامیه جشنواره خاطره نویسی نیز برگزار و از کتاب «کبریت سوخته» رو نمایی خواهد شد.

الهی تبار همچنین ادامه داد: موضوع تجلیل از سربازان گمنام امام زمان نیز در دستور کار قرار دارد و نکته آخر توجه به نقش اقشار است که باید به بانوان نمونه استان در این امر توجه ویژه داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار