نقوی حسینی در گفتگو با «بسیج»:

عامل جنایت پرونده ورامین به شدت مجازات شود/ اجازه جوسازی رسانه‌های بیگانه علیه ایران را نمی‌دهیم

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار داشت: این جنایت باید به شدت و سرعت از طریق دستگاه قضایی پیگیری و عامل جنایت نیز به شدت مجازات شود.
کد خبر: ۸۶۶۳۰۶۸
|
۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴

سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در خصوص قتل تبعه افغانستانی در ورامین گفت: همه ایرانیان از مسئولان، علماء، ائمه جمعه و بنده به عنوان نماینده مردم در شهرستان ورامین از اتفاقی که افتاده اعلام تاسف کرده و به شدت ناراحت هستیم متاسفانه فاجعه و جنایت غیر قابل تصوری صورت گرفته که دل هر شهروندی را به درد می آورد.

وی افزود: این نوع حوادث که معمولاً ریشه های اجتماعی و فرهنگی دارد و یک جنایت محسوب می شود باید به شدت و سرعت از طریق دستگاه قضایی پیگیری شده و عامل جنایت نیز به شدت مجازات شود.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: قانون مجازات اسلامی هیچ تفاوتی میان ملیت ها نمی گذارد و تبعه داخلی و خارجی فرقی با هم ندارند همه به دنبال این هستیم که قانون اجرا و خاطی مجازات شود تشخیص جرم، جنایت و مجازات هم به عهده مقام قضایی است همانطور که در همه موارد جدی و قاطع هستند در این زمینه هم همینگونه برخورد خواهند کرد و هیچ شکی نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: بنده به عنوان نماینده مردم ورامین در مجلس برای خانواده مقتول آرزوی صبر می کنم و پیگیراین موضوع خواهم بود تا قانون اجرا شود.

نقوی حسینی در ادامه یادآور شد: از سال 1358 که شوروی سابق به افغانستان حمله و این کشور را به آشوب کشید تنها کشوری که آغوش خود را برای پذیرایی از مهاجرین و برادران مسلمان افغانی باز کرد جمهوری اسلامی ایران بود این در حالی بود که کشورهای غربی، حوزه خلیج فارس و دیگرکشورها حاضر به پذیرش مهاجرین نشدند.

وی تصریح کرد: بعد از سقوط شوروی بحران های درونی افغانستان شروع شد که باز هم ایران تنها کشوری بود که آغوش خود را برای پناهندگان مظلوم افغانستانی باز کرد به طوری که امروز چند میلیون مهاجر افغان با آرامش در کشور زندگی کرده و به فعالیت های خود می پردازند این اتفاق ممکن است در هر کشوری اتفاق بیفتد اما نباید کشورهایی که حاضر نبوده و الان هم حاضربه پذیرش مهاجرین نیسیتند اینطور علیه نظام و کشور ما جوسازی کنند امروز اروپایی ها با پناهندگان سوری و دیگر کشورها فجیع ترین رفتارها را ولی ایران هیچ وقت با افغانستانی ها اینگونه برخورد نکرده و آنها را مانند برادر خود دانسته و از آنها پذیرایی کرده است.

وی در خاتمه اظهار داشت: این اتفاق نیاید دستاویزی برای نادیده گرفتن 37 سال میزبانی گرم ایران از پناهندگان افغانستانی شود ما اجازه نمی دهیم رسانه های معاند و کسانی که به بشریت اعتقادی ندارند علیه جمهوری اسلامی ایران جو سازی کنند.

ارسال نظرات