یک استاد دانشگاه در گفتگو با«بسیج»عنوان کرد

دلسردی دانشمندان و نخبگان؛دستاورد انفعال دولت در قبال آمریکا

یک استاد دانشگاه گفت: با توجه به برخوردهای منفعلانه دولت یازدهم در قبال آمریکا، این مسئله به وضوح روشن شده که دانشمندان کشور ما به طرف دلسردی و ناامیدی رفته اند.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۸۳
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶

محسن ذوالفقاری استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص تبعات منفی علمی انفعال دولت در مقابل آمریکا گفت: با توجه به برخوردهای منفعلانه دولت یازدهم در قبال آمریکا، این مسئله به وضوح روشن شده که دانشمندان کشور ما به طرف دلسردی و ناامیدی رفته اند.

وی در توضیح این مطلب افزود: نگاه ما به عنوان اساتید دانشگاه، به رویکرد فعلی و تعامل دولت با آمریکا نگاه مثبتی نیست، متأسفانه بسیاری از پایگاه های علمی ما در داخل کشور در حال از دست رفتن است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه اساتید دانشگاه ها از دولت توقع بیشتری در برخود صریح با آمریکا داشتند افزود: دولت نباید این مسئله را به طول زمان واگذار کند، زیرا ما این تجربه را داریم که آمریکا همیشه منتظر فرصت است تا گستاخی کند.

ذوالفقاری بیان داشت: مردم فکر می کردند بسیاری از مشکلات با مذاکره حل می شود اما حل که نشد هیچ، نیروگاه های هسته ای نیز به تعطیلی رفتند.

این استاد دانشگاه درباره تبعات منفی اجتماعی برخورد نرم دولت یازدهم با استکبار گفت: مردم ما از قدیم تعصب خاصی روی ایرانیت و اسلامیت خود داشته و دارند و این دو را همیشه درکنار هم می بینند؛ باید گفت حس ملی و جامعه ما، نگاه خوبی به این نوع رویکرد دولت در قبال آمریکا ندارد.

ارسال نظرات