واکنش احمد مقیمی به بد دل خواندن منتقدان توسط رئیس‎جمهور در گفتگو با «بسیج»:

از دید رئیس‌جمهور برخی از مسئولان دولتی نیز بدبین و بد دل هستند/ پاییز برجام و دولت نزدیک است

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: وقتی فردی ذهنش را یک موضوعی بسته باشد برای او فرقی ندارد اگر نزدیک‌ترین افراد او از کابینه یا وزرا یا نمایندگانی که تعلق فکری به او دارند باشد در مقابل آن‌ها گارد می‌گیرد.
کد خبر: ۸۶۶۹۰۹۱
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳
احمد مقیمی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص اظهارات دیروز رئیس‌جمهور مبنی بر بدل و بدبین خواندن منتقدان برجام و مذاکرات اظهار داشت: ندیدن نیروهای درونی ندیدن انتقادهای مشفقانه و دلسوزانه است.

مقیمی در توضیح این مطلب بیان کرد: وقتی فردی ذهنش را یک موضوعی بسته باشد برای او فرقی ندارد اگر نزدیک‌ترین افراد او از کابینه یا وزرا یا نمایندگانی که تعلق فکری به او دارند باشد در مقابل آن‌ها گارد می‌گیرد؛ با این دید آقای روحانی آن افرادی که به بی‌نتیجه ماندن برجام اذعان کرده بودند نیز جز همان افراد بدبین و بددل به‌حساب می‌آیند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه این مطلب افزود: عزل و کنار گذاشتن وزرا و مسئولین دولتی نیز بر این اساس است که اگر آقایان دولتی روی نظرات کارشناسی خود که خلاف با نظرات دولت باشد اصرار کنند احتمال حذف آن‌ها توسط آقای روحانی وجود دارد.

مقیمی در چرایی این رفتار رئیس‌جمهور گفت: تنها سرمایه دولت یازدهم برجام است؛ برجامی که پابرجا نیست و معلوم نیست پای او به کجا بند است و دوستان دولت تا منتقدین دولت نسبت به آن گلایه و نقد دارند، چراکه حفظ برجام حفظ دولت، حفظ آبرو، حفظ رأی و اعتبارشان شده است و تمام حیثیت دولت به برجام گره‌زده شده ازاین‌رو مجبور هستند از برجام به هر صورت ممکن دفاع کنند.

وی بابیان این سوال که دولت چقدر می‌تواند این دیوار برجام که درهرحال ریختن است را با دست کنترل کنند عنوان کرد: اگر خود دولت نیز زیر این دیوار بایستد خود او هم از بین می‌رود، عقل حکم می‌کند که دولتمردان خود را از زیر این دیوار شکسته بیرون بکشند تا حیثیتشان حفظ شود و بپذیرند اشتباه کردند و از مردم عذرخواهی کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: ازنظر ما برجام یعنی" برادر روحانی جوجه را آخر پاییز می‌شمارند!" به این معنا که پاییز برجام و دولت نزدیک است علیرغم اینکه این دولت می‌خواهد از برجام بار دیگر برای انتخابات شوراها و ریاست جمهوری آینده بارکشی سیاسی کند که فکر نکنم برجام بتواند به کسی بار دهد و دولت نتواند از آن بارکشی سیاسی کند.

ارسال نظرات