یک کار‌شناس مسائل خانواده:

نداشتن دغدغه ازدواج از معضلات بی‌حجابی است

یک کار‌شناس مسائل خانواده گفت: اگر می‌بینید امروزه جوانان ما دغدغه ازدواج ندارند و موضوع ازدواج در کشور به یک معضل تبدیل شده است به این دلیل است که هنوز جوانان ما به درستی آن را نشناخته‌اند و در حقیقت یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی رعایت نکردن حجاب و ترویج روابط نامشروع است.
کد خبر: ۸۶۷۳۲۸۳
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، دکتر علی مراد اطلسی، کار‌شناس مسائل خانوادگی گفت: حجاب یک موضوع مهم و تاثیر گذار در سلامت جامعه است که اگر به درستی رعایت نشود باعث تخریب اصول و ارزش‌های فردی و اجتماعی خواهد شد.

 

وی ادامه داد: حجاب محدود به اسلام نیست، خواسته فطری افراد است که برای امنیت، زیبایی و رسیدن به تعالی تک تک افراد در جامعه به خصوص بانوان ضروری است و گذشته از یک دستور دینی از موضوعات مهم و تاثیر گذار در ابعاد فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است.

 

اطلسی، با بیان اینکه حجاب منجر به حفظ ارزش‌های مهم جامعه می‌شود، افزود: در جامعه‌ای که امنیت روانی در آن برقرار نباشد و فساد و فحشا در آن ترویج شود بنیان‌های خانواده که اصول یک جامعه هستند از بین می‌رود و نقش زیادی در گسترش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق دارد.

 

این کار‌شناس مسائل خانواده با بیان این مطلب که بی‌حجابی فقط به فرد بی‌حجاب آسیب نمی‌رساند، گفت: پدیده بی‌حجابی یا بد حجابی فقط به شخص خاطی آسیب نمی‌رساند بلکه تمام جامعه را در بر می‌گیرد.

 

وی تصریح کرد: گسترش فرهنگ عفاف و ترویج حجاب سالم در جامعه می‌تواند کشور را در مقابل آسیب‌های بزرگ و خانمان سوز اجتماعی حفظ کند و یک کشور را از فروپاشی نجات دهد.

 

این کار‌شناس مسائل خانواده ادامه داد: حجاب باید به درستی به نسل جوان و زوج‌های جوان معرفی شود تا بتوانند به درستی با رعایت آن به یک زندگی سالم اسلامی و پر از ارامش دست یابند و یک جامعه ارزشی و امن را برپا کنند.

 

اطلسی، تصریح کرد: اگر می‌بینید امروزه جوانان ما دغدغه ازدواج ندارند و موضوع ازدواج در کشور به یک معضل تبدیل شده است، به این دلیل است که هنوز جوانان ما به درستی آن را نشناخته‌اند و در حقیقت یکی از معضلات و آسیب‌های اجتماعی رعایت نکردن حجاب و ترویج روابط نامشروع است.

 

وی تصریح کرد: یکی از رسالت‌های رسانه‌ها بستر سازی ازدواج‌های آسان و سالم است که باید به درستی به آن بپردازند، اگر برای این موضوع مهم چاره‌ای اندیشیده نشود قطعاً با مشکلات زیادی روبرو خواهیم شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار