یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

طولانی‌تر شدن صف وام ازدواج و حقوق‌های نجومی مدیران دولتی در تضاد با عدالت اقتصادی است

بهزاد رخشانی مقدم گفت:صف وام ازدواج طولانی تر می‎شود و عده ای فارغ از مسائل مالی حقوق بالا دریافت می‎دارند در شرایطی که بانک از پرداخت وام ازدواج 3میلیونی طفره می‎رود این با عدالت اقتصادی سازگار نیست؟!
کد خبر: ۸۶۷۳۵۵۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

بهزاد رخشانی مقدم کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به حقوق غیر متعارف مدیران دولتی اظهار داشت: وقتی عدالت اقتصادی در نظر گرفته نشود چنین تبعیض هایی در پرداخت حقوق را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به طولانی تر شدن صف وام های ازدواج، گفت: در شرایطی که بانک از پرداخت وام ازدواج 3میلیون تومانی برای ازدواج جوانان طفره می‎رود و انتظار متقاضیان دریافت وام طولانی شده است، جای این سوال است که فردی که امسال ازدواج کرده و جویای وام ازدواج است چطور تا 10 سال بعد در انتظار این وام بماند؟ آیا در چنین شرایطی عدالت این است که یک مدیر دولتی حقوق چند برابری از میزان این وام های دریافت کند؟!

این کارشناس مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: بسیاری از فارغ التحصیلان بعد از گذشت چندین سال از دریافت مدرک دانشگاهیشان همچنان دستمزدی کمتر از حقوق پایه در یافت می کنند اما مدیری با پایه حقوقی دیپلم هر روز بر ثروت شخصی خود، با دریافت حقوق های نجومی میفزاید.

وی در خاتمه اذعان داشت: رکود اقتصادی حاکم است بانک ها برای پرداخت وام به مردم بهانه نبود بودجه دارند این در حالی است که بسیاری از کارمندان و مدیران بانکی ره صدساله را یک شبه طی می کنند و وام های کلان با سود اندک را دریافت می‎دارند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار