فاطمه آلیا در گفت‌وگو با «بسیج»:

از پرونده مینو خالقی برای عقده‌گشایی علیه نظام استفاده کردند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: حاضرند به خاطر هر موضوع پیش افتاده‌ای برای دستیابی به خواسته‎های حزبی، گروهی و باندی خودشان از اصل نظام و عزت و اقتدار آن هزینه کنند.
کد خبر: ۸۶۷۴۸۱۷
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲
فاطمه آلیا عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در خصوص ردصلاحیت مینو خالقی و اعتراض برخی به آن از سوی برخی مقامات دولتی تصریح کرد: پشت این قضایا مسائل دیگری وجود دارد که اگر شرایط به نفع آن‎ها باشد می‎گویند خیلی سالم بوده و اگر به باب میل یا نفعشان نباشد همه‌چیز را زیر سوال می‎برند.

آلیا با تاکید بر اینکه همه باید به آرای شورای نگهبان تمکین کنند گفت: به نظر می‎رسد عده‎ای که نسبت به شورای نگهبان عقده‎هایی داشتند این عقده‎گشایی را در پوشش ردصلاحیت یک نفر انجام می‎دهند؛ یعنی پشت موضوع یک نفر که آرای او ابطال‌شده، هجمه‎های خود را به شورای نگهبان وارد می‎کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس بابیان اینکه  شورای نگهبان بخشی از نظام  بوده و بر اساس وظایف و دستورالعمل‎های خود کار می‎کند افزود: اگر کار شورای نگهبان ایراد دارد، باقی افراد تایید کرده را مطرح کنند، اگر ایراد هم ندارد  به این بهانه به شورای نگهبان هجمه وارد نکنند؛ نمی‎شود که اگر روند انتخابات به نفع یک عده‎ای بود بگویند خوب بود و آنجایی که قبول نداشتند اساس را زیر سوال ببرند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با ذکر اینکه این اقدامات برای نظام هزینه دارد تاکید کرد: این اقدام که توسط برخی گفته شد این پرونده به شورای حل اختلاف ارجاع  شود و رهبری معظم انقلاب در خصوص آن دخالت کند اقدامی نادرست است و نشان می‎دهد که این افراد یا رهبر و جایگاه او را نمی‎شناسند یا درواقع باورهای آن‎ها اشکال دارد و یا اینکه حاضرند به خاطر هر موضوع پیش افتاده‌ای برای  دست‌یابی به خواسته‎های حزبی، گروهی و باندی خودشان از اصل نظام و عزت و اقتدار آن هزینه کنند.

آلیا با بیان اینکه این مورد هم از راه قانونی پیگیری شد، گفت: شورای نگهبان در کار خود  بسیار سخت‎گیر است و اگر خانم خالقی را رد کرده مستندات قوی داشته و آرای او را ابطال کرده است، ازاین‌رو باید به رأی شورای نگهبان احترام گذاشت، این سوال مطرح است که فردی که حجاب را قبول ندارد چگونه می‎خواهد از اصل 67 قانون اساسی مقابل قرآن قسم بخورد که من پایبند به ارزش‌ها هستم.

نماینده مردم تهران در مجلس  بیان کرد: خود آن افرادی که دامن به این قضایا می‎زنند می‎دانند که ابطال آرای خانم مینو خالقی درست بوده اما معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در مصاحبه‎ای اعلام می‎کند که ازنظر دولت و ما این ابطال آرای او بی‎نتیجه است؛ این اقدامات دخالت در وظایف یک‌نهاد دیگر است.

آلیا در خاتمه بیان کرد: این افراد که حاضرند نظام را زیرسوال ببرند تا به خواسته‎های خود برسند، کسانی بودند که در انتخابات هم می‌خواستند پای بعضی از مجامع بین‎المللی را باز کنند تا بر آن نظارت داشته باشند یعنی حاضرند حتی پای بیگانه را به کشور باز کنند تا به آن منافع حزبی و گروهی خود برسند.
ارسال نظرات