واکنش حجت‌الاسلام حسینیان به اظهارات اخیر رفسنجانی در گفتگو با «بسیج»:

دست‌اندرکاران برجام و شخص هاشمی که به مردم وعده دادند و الان توان تحقق آنها را ندارند، باید شرمنده شوند

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: کاملا عکس این اظهارات آقای هاشمی است؛ بلکه دست اندرکاران برجام باید شرمنده شوند که تا این حد به مردم قول دادند، حتی خود رئیس‌جمهور بیان کرد که آب‌رسانی این ملت نیز با برجام حل می‎شود.
کد خبر: ۸۶۷۷۰۹۱
|
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان عضو کمیسیون اصل نود مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی درباره شرمندگی منتقدان برجام، تصریح کرد: کاملا عکس این اظهارات آقای هاشمی است؛ بلکه دست اندرکاران برجام باید شرمنده شوند که تا این حد به مردم قول دادند، حتی خود رئیس‌جمهور بیان کرد که آب‌رسانی این ملت نیز با برجام حل می‎شود.

حسینیان در ادامه عنوان کرد: اکنون مشاهده می‎کنیم که تحریم‎ها به قوت خود باقی است و امریکا بر تحریم‎ها اصرار می‎کند، بانک‎های اروپایی نیز به دلیل فشارهای خزانه‎داری امریکا جرأت معامله و قرارداد را عملا با ایران ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: این افرادی که با دادن وعده‎های فراوان به مردم که حتی مشکلات اقتصادی، درمانی و بسیاری از مشکلات را با برجام می‎خواستند حل کنند، اکنون نگاهی به واقعیت‎ها، وضعیت بازار و معاملات و تجارت خارجی جمهوری اسلامی بیندازند؛ حتما اگر ذره‎ای غیرت داشته باشند شرمنده خواهند شد؛ لذا از خود آقای هاشمی رفسنجانی گرفته تا رئیس‌جمهور و افرادی که به مردم قول دادند و الان توان هیچ کاری را ندارند باید شرمنده ملت باشند.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس در واکنش به اظهارات حسام‌الدین آشنا مبنی بر اینکه روحانی برجام‎ داخلی را ادامه می‎دهد اظهار داشت: برجام های دیگر یعنی چه؟ اگر معامله بر سر مسائل موشکی ایران است که قطعا هیچ یک از ملت باغیرت ایران و نیروهای مسلح اجازه نخواهند داد کسی وارد مذاکرات در چنین مسائلی شوند.

حسینیان در چرایی این نوع اظهارات گفت: ظاهرا علت بیان چنین حرف‎ها این است که چون در برجام یک شکست خوردند می‎خواهند یک آرمان جدیدی را برای مردم ایجاد کنند یا آرمان پنداری را در خود و مردم ایجاد کنند درحالی‌که در برجام یک در مقابل طرف مقابل و امریکا خیلی کوتاه آمدند؛ امریکا نیز الان با استهزاء به این برجام نگاه می‎کند لذا برجام 2 و... جایگاهی نخواهد داشت.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به استقبال پایین مردم از رئیس‌جمهور در سفرهای استانی علی‌رغم برنامه‌ریزی و هزینه‌های دولت یادآور شد: علت آن عملکرد و قول‎هایی است که دولت به مردم داده مبنی بر اینکه صدروزه مشکل اقتصادی کشور را حل می‎کند، وقتی برجام به تصویب برسد همه مشکلات کشور حل می‎شود اما هیچ‌کدام محقق نشد، این مسئله نیز موجب می‎شود تا روزی بازخورد داشته باشد و جامعه به آن عکس‌العمل نشان دهد که قطعا یکی از نقاط ضعف دولت است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار