حجتالاسلام افشار در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به میلاد حضرت حجت(عج) در این ماه اظهار کرد: فلسفه اصلی غیبت امام زمان(عج) آزمایش و امتحان پیروان آن حضرت است.
وی افزود: عدم بیعت با ستمگران، تلاش برای اصلاح جامعه و آمادگی پذیرش قیام حضرت(عج) از جمله الزامات پیروزی پیروان راستین حضرت در این آزمایش الهی دردوران غیبت است.
استاد حوزه و دانشگاه اصلاح جهان را غایت اصلی امر غیبت و فرج دانست و گفت: با تحقق ظهور وعده های الهی پس از آن نیز تحقق مییابد و جهانیان شاهد برپایی حکومت عدل الهی بر عالم خواهند بود.
وی با اشاره به برخی انحرافات و افراط و تفریطها در زمینه اصل انتظار و ظهور تأکید کرد: این انحرافات و بیانات کاذب، مخرب و ضد مسئله ظهور است و فضای جامعه امام زمانی را مخدوش و باورها را ضعیف میکند و ائمه(ع) نیز بارها بر غلوگوییها و دروغها پیرامون مسئله ظهور و غیبت هشدار دادهاند.
افشار هم چنین با تبیین برخی حقایق و وقایع ظهور حضرت(عج)، به تبلیغات زننده دشمنان اسلام و تشیع پیرامون برخورد ایشان با امر فرج اشاره کرد و گفت: امام زمان(عج) در یک دست خود قرآن و نشان رأفت و رحمت و صلح و آرامش بشری دارد و در دست دیگرش شمشیری که کفّار حقیقی و دشمنان ضد بشری را در برخواهد گرفت.
وی هم چنین استنکاف از پذیرش ولایت فقیه و عدم پذیرش نواب آن حضرت را از جمله انحرافات دانست و افزود: امام زمان(عج) هیچ گاه جامعه اسلام را که برای هدایت آنان برگزیده شده به حال خود رها نکرده و همواره با نایبان بر حق خود ارتباط خود را با امت اسلام حفظ کرده و بر اطاعت از آنان تأکید کردهاند.
این استاد حوزه و دانشگاه هم چنین با اشاره به فواید و نتایج حاصل از انتظار در جامعه اسلام گفت: جامعه منتظر، جامعهای پاک، صالح، درستکار، پاکیزه و مقتدر است.
وی خاطرنشان کرد: بر خلاف تفکر کسانی که ظهور را مایه ضعف امت اسلام میدانند، مفهوم انتظار، شوق جهاد و شهادت در راه تحقق آرمانها را در افراد تقویت کرده و با سالم و صالح ساختن جامعه، مایه قدرت اسلام می شود و در حقیقت، انتظار فرج حضرت حجت(عج)، مایه قدرت و عظمت اسلام است.
انتهای پیام/