مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان:

کلاس‌های آموزشی طب تلفیقی گامی موثر در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان گفت: در کلاس‌های آموزشی طب تلفیقی سرطان پستان به دنبال این هستیم تا پزشکان برای ارائه دارو از داروهای سنتی نیز استفاده کنند و این موضوع گامی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۶۸۵۱۰۸
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج ، دکتر محسن حجتی، مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان درباره راهبردهای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان اصفهان گفت: ما کارهایی برای انجام پیش رو داریم؛ در ابتدا اینکه با کارگروه سلامت سه شنبه ابتدای هر ماه جلسه برپا می‌کنیم و در این کارگروه مشکلات و مسائل مختلف حوزه سلامت از دیدگاه اقتصاد مقاومتی را بررسی می‌کنیم.


وی در ادامه افزود: موضوعاتی مانند نسخه نویسی آزاد، تجویز داروی زیاد، پاراکلینیک غیرایمن، ارتباطات برخی پزشکان با آزمایشگاه‌ها که ممکن است در موضوع اقتصاد مقاومتی مشکل آفرین باشد در این کارگروه بررسی می‌شوند.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با اشاره به اینکه کارگروه سلامت با حضور ۲۰ نفر از اعضای نخبه بسیج جامعه پزشکی تشکیل می‌شود، تاکید کرد: به دنبال این هستیم تا به نتایج خوبی در حوزه پزشکی، سلامت و ارتباط آن با اقتصاد مقاومتی برسیم.

وی ادامه داد: کلاس‌های آموزشی درباره طب تلفیقی سرطان پستان برگزار می‌کنیم که در آن ۴۰۰ نفر پزشک عمومی با امتیاز بازآموزی شرکت می‌کنند؛ روش ما این است که طب سنتی را در طب نوین دخالت دهیم تا پزشکان برای ارائه دارو از داروهای سنتی نیز استفاده کنند.


حجتی، تصریح کرد: این کلاس آموزشی برای پزشکان عمومی فصلی یک بار ارائه خواهد شد.


مسئول بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این کلاس‌ها دکتر مظاهری، مسئول طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان یکی از سخنرانان است که درباره طب سنتی سخنرانی می‌کند و مطمئناً تاثیرگذار خواهد بود.


حجتی، گفت: در این کلاس‌ها تلاش می‌کنیم تا به این پزشکان عمومی بیاموزیم به جای ارائه داروی گران قیمت خارجی می‌توان داروی طب سنتی داخلی را معرفی کرد؛ به عنوان مثال داروی گریپ میچل برای دل درد کودک استفاده می‌شود اما یک قاشق عرق نعنا به مراتب قوی‌تر و موثرتر از این داروی خارجی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار