خبرهای داغ:
با حضور مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی ایران صورت می‌گیرد

برگزاری اولین کارگاه آموزشی یکپارچه نظام صنفی کشاورزی استان همدان

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان همدان از برگزاری اولین کارگاه آموزشی یکپارچه نظام صنفی کشاورزی در 10 و 11 خرداد ماه سال جاری با حضور مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی ایران در استان همدان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۸۵۴۳۴
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۳

ثریا شعبانی در گفتگو با خبرنگار بسیج در همدان با بیان اینکه موفقیت نظام صنفی کشاورزی در گرو آموزش مستمر است، اظهار داشت: اولین کارگاه آموزشی یکپارچه در راستای ارتقای سطح آگاهی و مهارت اعضای هیئت مدیره و بازرسان استان همدان از قوانین و مقررات نظام صنفی کشاورزی در استان همدان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور دکتر مسلمی، مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی ایران در این همایش افزود: گردهمایی و جلسه هم‌اندیشی نظام صنفی کشاورزی شهرستان‌های تابعه استان همدان و افتتاحیه این کارگاه 10 و 11 خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان همدان تصریح کرد: بازدید از نظام صنفی شهرستان‌ها و برگزاری جلسه با مدیران تعاون روستایی در شهرستانها از دیگر برنامه‌هایی است که مدیرکل دفتر امور تشکل‌های کشاورزی ایران در سفر به همدان در برنامه دارند.

وی با بیان اینکه نظام صنفی کشاورزی پیگیر مطالبات بخش کشاورزی است، گفت: بهره‌وری و توسعه در تولید نیازمند آموزش کشاورزان و در رأس آنها ارکان و حضور نظام صنفی کشاورزی است.

شعبانی نظام صنفی کشاورزی را یک پروژه ملی عنوان کرد و افزود: هدف اصلی و مهم این سازمان بر این است تا کشاورز و مشاغل بخش کشاورزی دارای هویت و شناسنامه شوند.

وی ادامه داد: استان همدان با 9 شهرستان، 25 بخش، 73 دهستان، 29 شهر و یک هزار و75 آبادی دارای سکنه حدود 142 هزار و 283 بهره‌بردار بخش کشاورزی دارد که از این تعداد حدود 6 هزار و 600 نفر به عضویت نظام صنفی کشاورزی درآمده‌ و پروانه فعالیت دریافت کرده‌اند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان همدان یادآور شد: سازمان نظام صنفی کشاورزی حامی تولید، استقلال و خودکفایی ملی است.

وی با اشاره به اهمیت کشاورزی ابراز داشت: کشاورزی قانون بقای حیات و کشاورز مجری این قانون و حامی استقلال بوده و سازمان نظام صنفی کشاورزی نیز صدای رسای کشاورز است.

شعبانی با بیان اینکه سازمان نظام صنفی کشاورزی نخستین تشکلی است که وظیفه آن دادن هویت به کشاورزان است، گفت: تاکنون کشاورزان هیچگونه هئیت و مدرکی برای معرفی خود در جامعه را نداشته و امروز از طریق پروانه‌های کشاورزی دارای هویت شده‌اند.

وی با اشاره به جایگاه امروز نظام صنفی کشاورزی عنوان کرد: اکنون کشاورزان به این سازمان اعتماد دارند و مسائل و مشکلات خود را از طریق این سازمان پیگیری می‌کنند.

دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: فلسفه عضویت در نظام صنفی، تأمین منابع مالی و افزایش نظم‌پذیری کشاورزان و ایجاد مدیریت مدرن در بخش کشاورزی بر اساس استانداردهای فنی و کمک به اجرای برنامه هایی مانند الگوی کشت و تناوب زراعی است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات