خبرهای داغ:
رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عنوان کرد

لزوم تغییر ساختار دستگاه‌های اجرایی برای استفاده بهتر از بهره‌وری

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه اقدامات چندانی برای بهره‌وری در کشور صورت نگرفته است، گفت: باید ساختار دستگاه‌های اجرایی در راستای استفاده بهتر از بهره‌وری تغییر کند.
کد خبر: ۸۶۸۷۷۵۲
|
۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، رویا طباطبایی‌یزدی امروز در شورای اداری استان همدان با بیان اینکه متخصصان ایرانی سالانه برای ۸۰ دوره آموزشی در حوزه بهره‌وری صنایع کوچک و متوسط، کشاورزی و انسان محور به سازمان بهره‌وری آسیایی اعزام می شوند، گفت: این فرصت برای استان‌ها نیز فراهم شده تا از شرایط بین المللی استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی از مسیر بهره‌وری عبور می‌کند و برای تحقق شعار سال باید بهره‌وری را مورد توجه قرار داد، گفت: باید با امکانات موجود بیشترین ارزش تولید و ارزش افزوده برای کشور ایجاد شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران با بیان اینکه رشد اقتصادی تنها وابسته به سرمایه گذاری نیست، گفت: تا کنون توجه به بهره‌وری روی کاغذ بوده است.

وی با اشاره به اینکه قوه مجریه، وزارتخانه‌ها و برخی از نهادها و سازمان‌های عمومی دارای کمیته‌های‌ بهره‌وری هستند، گفت: باید این موضوع در ادارات کل استانی نیز مدنظر باشد.

طباطبایی‌یزدی با بیان اینکه کشورهای صنعتی بیش از ۵۰ درصد رشد اقتصادی خود را از محل بهرهوری تأمین می‌کنند اما کارهای چندانی برای بهرهوری در کشور صورت نگرفته است، گفت: باید ساختار دستگاه‌های اجرایی در راستای استفاده بهتر از بهرهوری تغییر کند.

وی با بیان اینکه در این راستا باید مسئولان استانی ساختار لازم را برای اجرای بهره‌وری فراهم کنند، گفت: نخستین برنامه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز مدیریت بهره‌وری است و چهار طرح و ۱۳ پروژه کاربردی و عملیاتی در کمیسیون ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان آموزش‌های مختلف را دنبال می‌کند و ۱۵ سرفصل را برای ارائه به صورت دوره‌های آموزشی به سازمان‌ها و ادارات تهیه شده است، گفت: تمام دوره‌های برگزار شده بین المللی در قالب لوح فشرده دسته بندی شده که یک نسخه آن به استان همدان داده می‌شود.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران عنوان کرد: هر سال حدود ۷۰ متخصص ایرانی در دوره‌های خارج از کشور حضور یافته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات