خبرهای داغ:
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان خبر داد
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان گفت: در سال گذشته 8 جلسه شورای هماهنگی با حضور اعضا برگزار شد که 162 مصوبه داشت.
کد خبر: ۸۶۸۸۱۵۵
|
۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سی و نهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان که با حضور معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در همدان برگزار شد.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان در این جلسه با اشاره به عملکرد این شورا اظهار داشت: در سال گذشته 8 جلسه شورای هماهنگی با حضور اعضا برگزار شد که 162 مصوبه داشت.

حاجی‌رضا تیموری با بیان اینکه تمام مصوبات جلسات شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق استان همدان اجرایی شده است، گفت: فقط یک مورد اجرایی نشده که آن هم مربوط به وزارت‌خانه بوده و در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تشکیل دو کارگروه انسجام‌بخشی برق و انرژی و آب و آبفا ادامه داد: شورای هماهنگی مدیران صنعت آب و برق شهرستان‌ها و کمیته انسجام‌بخشی مشاوران امور زنان و خانواده وزارت نیرو در استان نیز فعال بوده و طی برگزاری جلسات برنامه‌های خوبی داشته‌اند.

رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده تصریح کرد: از جمله این اقدامات برنامه‌ریزی برای حضور هیئت دولت و مقام عالی وزارت نیرو در همدان بوده که در این راستا تجهیز و آماده‌سازی کلیه اکیپ‌های آب و برق در سطح شهرستان‌ها، تهیه و توزیع 20 هزار کلاه با شعار مدیریت مصرف، تجهیز و آماده‌سازی مرکز دریافت و پاسخگویی به درخواست‌ها و شکایات مردمی، برنامه‌ریزی و آمادگی مدیران آب منطقه‌ای و نیروگاه شهید مفتح برای افتتاح دو پروژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان به نیروگاه و تبدیل برج تر به برج خشک فاز اول نیروگاه به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد.

وی با اشاره به مصوبات شورای هماهنگی در زمینه امور فرهنگی نیز افزود: پرداخت حق الزحمه ائمه جماعات، فراخوان آموزش غیرحضوری قرآن کریم، برگزاری جشن تکلیف فرزندان دختر کارکنان صنعت آب و برق،همایش امربه معروف و نهی از منکر، برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، همایش ویژه روحانیون در زمینه مدیریت مصرف و اعزام همکاران و خانواده‌ها به اردوی راهیان نور از جمله این مصوبات بوده است.

تیموری با اشاره به دیدار با ائمه جمعه و تعامل با نمایندگان افزود: در زمینه آموزش نیز دوره آموزشی خلاقیت، حرکات اصلاحی، دوره‌های ورزشیزو آگاهی‌بخشی به پرسنل و خانواده‌ها در زمینه مدیریت فضاهای مجازی و... انجام شده است.

*آموزش بیش از 49 هزار و 330 نفر ساعت طی دو سال گذشته

وی با اشاره به مصوبات شورا در زمینه اقدامات ورزشی تصریح کرد: در این راستا نیز برنامه‌ریزی مجدد فعالیت ورزشی هماهنگ خانواده‌های کارکنان صنعت آب و برق استان، ابلاغ و اطلاع رسانی منشور حقوق ورزش برای کلیه مدیران و کارکنان صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: كاهش تلفات انـرژی و پیـک بـار، کاهش نرخ خاموشی‌ها و انرژی توزیع نشده، اشاعه و ترويج فرهنگ ایمنی در سطح شرکـت، كاهش تصـدی گری و افزايش برونسپاری فعاليت‌ها و مدیریت اطلاعات با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات ICT از راهبردهای شرکت توزیع برق استان است.

وی با اشاره به اتوماسیون فعالیت‌های توزیع با استفاده از تجهیزات و فناوری روز ادامه داد: بهبود و ارتقاء بهره‌وری در فعالیت‌ها و افزایش کیفیت در خدمات، ارائه سرویس مطلوب و بهینه به مشترکان و10 بـرنامه تحـول در نظـام اداری نیز جزو راهبردهای شرکت است.

تیموری با اشاره به ترکیب منابع انسانی شرکت توزیع نیروی برق استان همدان تصریح کرد: حدود 56 درصد نیروها تحصیلات لیسانس و بالاتر دارند.

وی با بیان اینکه طی دو سال 93 و 94 کارکنان شرکت بیش از 49 هزار و 330 نفر ساعت آموزش دیده‌اند، گفت: از این میزان 26 هزار و 390 نفر ساعت در سال گذشته انجام شد که سرانه آموزش مدیران 122 ساعت و آموزش کارکنان 54 ساعت بود.

*جذب 98 درصدی اعتبارات جاری توسط شرکت توزیع نیروی برق استان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به 690 هزار مشترک برق در استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همدان قطب کشاورزی است بیشترین مصرف انرژی نیز در این بخش است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 98 درصد جذب اعتبارات جاری داشتیم، ادامه داد: در بودجه سرمایه‌ای نیز 84 درصد طی سال 94 برای تأمین برق مشترکان جدید، اصلاح و بهینه‌سازی، روشنایی معابر، تعویض کنتورها، توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و غیره جذب شد.

تیموری با اشاره به فعالیت‌های دفتر تحقیقات شرکت خاطرنشان کرد: انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پیگیری آنها، نصب و راه‌اندازی 85 دستگاه مودم در پست‌های زمینی و کنترل و مانیتورینگ (اتوماسیون) در شهرهای همدان، نهاوند و ملایر و پیگیری و ساخت حداقل 30 دستگاه تابلو سکسیونر از جمله این اقدامات بوده است.

وی افزود: دسته بندی تجارب معاونین و مدیران شرکت طی سال‌های گذشته، دریافت و بررسی 734 پیشنهاد و برگزاری جشنواره پیشنهاد دهندگان برتر و ارائه دهندگان مقالات نیز از دیگر فعالیت‌های این دفتر است.

* 820 میلیارد و 890 میلیون ریال زیان انباشته در سال 94

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان ابراز داشت: کاهش تلفات انرژی از 22.5 درصد در سال 86 به 11.4 درصد در سال 94 و احتساب انرژی به حساب نیامده و جلوگیری از هدررفت 231.5 میلیون کیلووات ساعت انرژی از اقدامات برجسته شرکت بوده است.

وی ادامه داد: جمع‌آوری 7 هزار و 829 انشعاب غیرمجاز و تبدیل آن به مجاز، تبدیل سیم مسی شبکه هوایی به کابل خودنگهدار، استفاده از ترانس‌های کم‌ظرفیت، احداث نیروگاه خورشیدی به میزان120 کیلووات و احداث مولدهای مقیاس کوچک به قدرت 400 مگاوات از دیگر فعالیت‌ها است.

تیموری با اشاره به قرائت كنتورهاي مشتركين ولتاژ اوليه از راه دور تصریح کرد: كنترل پیک بار استان نیز از اقدامات برجسته شرکت بوده که در این زمینه موفق به کسب رتبه سوم پیک‌سایی در گروه دوم در عملکرد94 شدیم.

وی با اشاره به فعالیت 107 دفتر پيشخوان دولت در استان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان همدان همواره از سال 84 تاکنون جزو رتبه‌های عالی و برتر در استان بوده و سال گذشته نیز رتبه دوم را در ارزیابی شهید رجایی کسب کرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان اظهار داشت: عدم توازن بين منابع و مصارف به منظور تأمین برق مشترک جدید و مطالبات شرکت از مشترکین که در حال حاضر به 808 میلیارد و 343 میلیون ریال رسیده از چالش‌های پیش‌روی شرکت است.

وی با اشاره به 820 میلیارد و 890 میلیون ریال زیان انباشته در سال 94 یادآور شد: تفاوت قیمت تمام شده خرید نیروی برق با قیمت فروش تکلیفی آن و تفاوت منابع و مصارف در واگذاری انشعابات جدید از علل زیان انباشته شرکت است.

تیموری با تأکید بر تدوین و ابلاغ منشور صیانت از حقوق شهروندی و سلامت اداری خاطرنشان کرد: پرداخت بهاء انرژی و انشعاب‌های مخفف توسط دولت، ایجاد توازن در نظام پرداخت شرکت‌های تابعه و وابسته، تجدیدنظر در بهای انرژی و انشعاب و واقعی کردن قیمت آنها از انتظارات شرکت است.

وی ابراز داشت: پیش‌بینی اعتبار و تامین نقدینگی لازم در خصوص بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های ابلاغی، تجدیدنظر در دستورالعمل تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی برای جذب نیروهای موجود، تسریع در انعقاد تفاهم نامه قرار داد درمان و افزایش مراکز مجاز برای توسعه آموزش های مجازی نیز از دیگر انتظارات شرکت از وزارت نیرو است.

در ادامه نیز مدیران صنعت آب و برق استان همدان به ارائه گزارشی از اقدامات خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات