خبرهای داغ:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: امسال در هفته جهاد کشاورزي 64 پروژه با سرمايه گذاري 290 ميليارد ريال به بهره‌برداري می‌رسد.
کد خبر: ۸۶۹۶۷۷۲
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، به مناسبت گراميداشت هفته جهاد کشاورزي کارخانه توليد قارچ کوهستان الوند و همزمان افتتاح فاز 2 و خط توليد کمپوست با حضور امام جمعه بهار و فرماندار و جمعي از مسئولان استاني و شهرستاني مورد بهره برداري قرار گرفت.

اين پروژه در مساحت 4 هکتار و زير بناي 12 هزار متر مربع با 7 ميليارد و 500 ميليون تومان سرمايه گذاري شخصي و 2 ميليارد و 680 ميليون تومان تسهيلات با اشتغالزايي 120 نفر غير مستقيم و 50 نفر مستقيم مورد افتتاح قرار گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در حاشيه اين مراسم در گفتگو با خبرنگار بسیج به پروژه‌هاي آماده بهره‌برداري در هفته جهاد کشاورزي اشاره کرد و افزود: امسال در هفته جهاد کشاورزي 64 پروژه با سرمايه گذاري 290 ميليارد ريال به بهره‌برداري می‌رسد.

منصور رضواني جلال گفت: در حوزه آب و خاک 28 پروژه، در حوزه توليدات دامي 11 پروژه افتتاح مي‌شود و بقيه پروژه ها مربوط به حوزه گياهي، صنايع کشاورزي و شيلات مي‌شود.

وي با بيان اينکه امسال بخش کشاورزي صادرات 280 ميليون دلار محصولات کشاورزي را تعهد کرده است، بيان کرد: زمينه صادراتي در بخش کشاورزي در حال ايجاد است و ارتباطات خوبي با کشور در حال انجام است اما زيرساخت‌ها براي صادرات ضعيف هستند.

رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان همدان با بيان اينکه در برخي محصولات زيرساخت‌ها براي صادرات فراهم شده است، ادامه داد: در استان همدان ظرفيت نگهداري 200 هزار تن سيب زميني وجود دارد و ظرفيت 150 هزار تن ديگر در آينده نزديک اضافه مي‌شود.

وي با بيان اينکه کشور در دانه‌هاي روغني 90 درصد به خارج وابسته است در حالي که در اقتصاد مقاومتي تاکيد بر دانه روغني شده است، افزود: يکي از دانه‌هاي روغني کلزاست و به کشاورزاني که کلزا کشت کنند بسته حمايتي ارائه مي‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات