خبرهای داغ:
دبیر ستاد یادواره های شهدا در کشور از برگزاری نخستین یادواره 110 شهید والامقام دهستان ترک شرقی در هشتم مهرماه در مسجد جامع روستای طجر شهرستان ملایر خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۶۸۸۸
|
۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، قاسم ملکی امروز در مراسم ضیافت لاله در مسجد جامع روستای طجر با اشاره به سخنان رهبری در حمایت از مستضعفین اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند در نظام مقدس جمهوری اسلامی هر حرکت و تلاشی باید در خدمت مردم مستضعف و محروم باشد و این مهمترین راه ما است.

وی افزود: این راهی است که امیرالمومنین علی(ع) و تمامی شهدا طی کردند و امام راحل(ره) و مقام عظمی ولایت نیز آن را از علی(ع) الگو گرفتند و پیش پای ما گذاشتند و امروز وظیفه ما است که در این راه حرکت کنیم و دست نیازمندان را بگیریم.

دبیر ستاد یادواره های شهدا در کشور ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای دستگیری از نیازمندان و بهره مندی از فضیلت‌های این ماه دانست و افزود: این آیین در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت برگزاری یادواره شهدای دهستان ترک شرقی برگزار شد.

وی همچنین نقش خیرین را در راستای کمک به نیازمندان و ترویج این فرهنگ بسیار اثرگذار عنوان کرد و گفت: سفره ساده افطاری با خادمین شهدا و ضیافت لاله ها با همکاری خیرین و کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر و برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب در این روستا برپا شد.

ملکی با تقدیر از زحمات و تلاش های مدیر کمیته امداد ملایر بیان داشت: در این آیین از برگزارکنندگان و دست اندرکاران یادواره روستای طجر علوی در سال های 93 و 94 تقدیر شد که بازتاب کشوری و استانی بسیار خوبی را با حضور سخنرانان و مداحان برتر کشوری داشت.

وی افزود: در همین رابطه با توجه به برگزاری موفق این دو یادواره در سال های 93 و 94، در صدد برگزاری نخستین یادواره 110 شهید والامقام دهستان ترک شرقی در هشتم مهرماه امسال در مسجد جامع روستای طجر هستیم.

وی که با هم سنگر شهیدش سردار سرلشگر حاج حسین همدانی پایه گذار یادواره شهدای طجر ملایر از سال 93 است، ابراز امیدواری کرد: هشتم مهرماه امسال نیز با کمک و حمایت مسئولان استانی و شهرستانی، ائمه جمعه و جماعات، شورای های اسلامی دهستان ترک شرقی و اهالی روستاهای این منطقه، یادواره 110 شهید این دهستان با حضور سخنرانان و مداحان کشوری برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: من به عنوان جانباز جا مانده از قافله شهدا از نسل جوان و انقلابی امروز می خواهم که ادامه دهنده راه شهدایی باشند که برای ما امامزادگان عشقند و دریچه ای را برای ما باز کردند که هرگز بسته نخواهد شد.

دبیر ستاد یادواره های شهدا با تاکید بر اینکه طبق گفته های سردار سرلشگر همدانی شهدا را نباید فراموش کنیم، گفت: شهادت در راه اسلام برای همه ما افتخار است و هر ملتی که شهادت را آرزو دارد، قطعا پیروز است.

ملکی ادامه داد: این سفره ساده افطاری که شهدا میزبان آن هستند، سفره همدلی و همزبانی است و یادآور سفره های ساده و بی آلایش دوران دفاع مقدس است.

* تخصیص 27 میلیون و 600 هزار ریال برای تعمیرات مسجد روستای طجر

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) ملایر نیز گفت: این ضیافت افطاری به همت خیرانی که با کمیته امداد ملایر در ارتباط بودند، برگزار شد که خیران و نیکوکاران شهرستان همواره در راستای محرومیت زدایی کمک های شایانی را به این نهاد دارند.

علی کولیوند بر لزوم پرداخت زکات و زکات فطریه تاکید کرد و اظهار داشت: نیاز است کشاورزان با توجه به بارش های خوب امسال، زکات محصولات خود را که غالب آن گندم و جو است را به موقع پرداخت کنند.

وی ادامه داد: از محل زکات تشویقی سال گذشته، مبلغ 27 میلیون و 600 هزار ریال طی چند روز آینده برای تعمیرات مسجد روستای طجر قرار می گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات