خبرهای داغ:
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان:

تقابل انقلاب اسلامی با غرب تقابل اندیشه‌هاست

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تقابل انقلاب اسلامی با غرب، تقابل اندیشه‌هاست، گفت: باید اصول و مبانی اسلام را بشناسید، در غیر این صورت در فرازها و فرودهای دشمنان اسلام راه و هدف را گم خواهید کرد.
کد خبر: ۸۷۰۲۸۵۱
|
۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در افتتاحیه نشست‌های تخصصی در نمایشگاه «مناقب آمریکایی» به مناسبت هفته حقوق بشر آمریکایی ضمن تسلیت شهادت امام علی(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن اظهار داشت: بحثی که امروزه در کشور ماست دو نگاه نسبت به استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا وجود دارد.

وی افزود: یک نگاه این است اگر بخواهیم مشکلات و معضلاتی که در عرصه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، منطقه و بین‌الملل با آن مواجه هستیم حل و فصل کنیم باید در تمام ابعاد، مذاکره با آمریکا را در دستور کار قرار دهیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: مذاکره با آمریکا به جز اینکه ارزش‌های متعالی و هنجارهای قابل قبول انقلاب اسلامی را باز دارد و نتوانیم به اهدافمان برسیم، چیزی نصیب ما نخواهد شد.

وی با بیان اینکه باید با تمام توان در مقابل استکبار ایستاد و به هیچ عنوان نباید کوتاه آمد، افزود: نه تنها نباید عقب‌نشینی کرد بلکه باید تهاجم را در ابعاد مختلف نسبت به افکار و اندیشه و عملکرد آمریکا در اقطار عالم ایجاد کرد.

ابوحمزه تصریح کرد: برخی دیدگاه اول را دنبال می‌کنند بدون اینکه به زیر ساخت‌ها و مبانی تفکر غرب توجه داشته باشند.

وی با بیان اینکه زیربنای فکری اسلام که برگرفته از اسلام ناب محمدی است در برابر زیربنای فکری غرب قرار دارد، ادامه داد: اگر به زیرساخت‌ها و مبانی تفکر غرب در تمام روبناها و در همه سرشاخه‌ها توجه کنیم هرگز دچار تردید، در ایستادگی و استقامت در عرصه‌های گوناگون در مقابل آمریکا و غرب نخواهیم شد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: آمریکا به عنوان سنبل استکبار و صهیونیست به عنوان محور هدایت‌گر افکار و اندیشه فرهنگ غرب برگرفته از اندیشه سکولاریسم است و بر اساس تعریفی که در فرهنگ غرب مطرح می‌شود نگاه آنها عرشی نیست، فرشی است.

* تمام جنایات غربی‌ها برگرفته از اندیشه سکولاریسم است

وی در بحث انسان محوری به سکولاریسم اشاره و عنوان کرد: سکولاریسم یعنی دنیاگرایی و علمانیت که بر دو نوع سکولاریسم غلیظ و رقیق دسته‌بندی می‌شود.

ابوحمزه ابراز داشت: سکولاریسم غلیظ به این معناست که فرد می‌تواند مسلمان، یهود، مسیحی باشد و به مسائل دین خود عمل می‌کند ولی به هیچ عنوان حق ورود به عرصه اقتصاد، فرهنگ و ... را ندارد و به عبارتی در این نوع سکولاریسم که همان لائیک است که انسان به صورت فردی به اعتقادات خود عمل می‌کند و دین در عرصه اجتماع حضور ندارد.

وی ادامه داد: خروجی فرهنگ غرب با محوریت سکولاریسم در سه موضوع خلاصه می شود که به قدرت، لذت و ثروت تقسیم می شود.

*عقلانیت، معنویت و عدالت سه محور اساسی اسلام ناب

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با بیان اینکه تمام جنایات غربی‌ها در سطوح مختلف برگرفته از سکولاریسم و این افکار و ایده‌ها است، گفت: تا روی این ریشه شناخت عقلانیت، معنویت و عدالت سه محور اساسی اسلام نابنداشته باشید نمی توانید شاخ و برگ و میوه های آن را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم.

وی با بیان اینکه تقابل انقلاب اسلامی با غرب، تقابل اندیشه‌هاست با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: اصول و مبانی اسلام را بشناسید،در غیر این صورت در فرازها و فرودهای دشمنان اسلام که در قالب‌های مختلف است راه و هدف را گم خواهید کرد.

ابوحمزه در ادامه بیان کرد: خروجی افکار و اندیشه تفکر غرب قدرت، لذت و ثروت است که در مقابل اسلام ناب قرار داردکه آن نیز برگرفته از سه محور اساسی شامل عقلانیت در عرصه معارف اسلام، معنویت در عرصه فضائل و اخلاق اسلام و عدالت در عرصه شریعت اسلام است.

وی با اشاره به هدف شکل‌گیری داعش توسط آمریکا اظهار داشت: هدف نه سوریه و نه عراق است بلکه هدف جمهوری اسلامی است چراکه آمریکا به دنبال از بین بردن افکار و اندیشه‌هاست و همین افکار و اندیشه جوانان انقلابی کشورهای مسلمان را جذب خود کرده است.

* ضرورت تبیین مقابله با استکبار برای نسل جوان نسل جوان

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ادامه داد: اگر می‌خواهید آمریکاشناسی و استکبارشناسی برای شما قابل هضم باشد و قدرت تحلیل و ارتقاء مسائل و موارد را داشته باشید باید فکر و اندیشه غرب را خوب بشناسید.

وی در خصوص ویژگی‌های تهدید نرم که شامل تغییر در اعتقادات، الگوهای مورد قبول و رفتار می‌شود، تصریح کرد: بهره‌گیری از تمام امکاناتی که در اختیار آمریکا و غرب است به خاطر همین نکته است.

ابوحمزه اضافه کرد: جبهه مردمی مقابله با استکبار حرکت خوب و ارزشمندی را دنبال می‌کند باید این فضاها برای جامعه و به خصوص نسل جوان هر چه بیشتر بازخوانی و بازشناسی شود.

وی با اشاره به سخنان رهبری در رابطه با وظیفه و تکلیفی که همه نیروهای مؤمن و متدین و بصیر دارند، افزود: باید انقلابی ماند، انقلابی فکر و انقلابی عمل کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ابراز داشت: اسلام راه خود را پیدا کرده و گواه آن نیز شهدای مدافع حرم هستند که انقلاب را آبیاری می‌کنند.

وی با اشاره به تعبیر شهید بهشتی که انقلاب اسلامی مانند قطار است و به حرکت خود ادامه می دهد، گفت: حرکت این انقلاب برای رسیدن به اهداف بلندی است که اسلام و امامت تعیین کرده است.

ابوحمزه یادآور شد: باید مواظب باشیم که ما را از این قطار پیاده نکنند و با انقلابی عمل کردن و فکر کردن و ماندن در قطار انقلاب باقی بمانیم.

در پایان این مراسم از خانواده های شهدای مدافع حرم استان همدان شهیدان فانوسی، کرمی، صانعی موفق، ترابی کمال و شمسی پور تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار