«بسیج» گزارش می دهد

طرح «قرار شهدا» میثاق مجدد با عاشقان شهادت + تصاویر

طرح «قرار شهدا» چند سالی است با هدف معرفی شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم به نسل سومی ها با حضور خودجوش مردم در محلات مختلف برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۱۳۸۰۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸

غلام حسینی، مسئول اجرایی طرح قرار شهدا، در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و هدف راه اندازی این طرح گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: ما روی مسئله‌ی شهدایمان انصافاً کم‌کاری کردیم. اینها را معرّفی نکردیم. دستگاه‌های مسئول و همه‌ی ما دچار کم‌کاری هستیم. و به نظر میرسد که این کار را هم باید به جناح فرهنگیِ مؤمنِ انقلابیِ سپرد.

وی افزود: این جوان هایی که می‌بینید در اطراف کشور به‌طور خودجوش کارهایی انجام می دهند، کارهای فرهنگی انجام میدهند، کارهای هنری انجام میدهند، حقایقی را احیاء میکنند، استعدادهایی را بُروز می دهند، از استعدادهای بالفعلی استفاده می کنند، این کار را هم آنها باید بکنند. با زبان هنر، با زبان تصویر، با استفاده‌ از ابزارهای جدید باید بتواننداین شخصیّت‌ها را معرّفی کنند.


اولین قرار شهدا کی بود

حسینی تصریح کرد: جمله « زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» انگیزه ای برای شروع کار شد. سال 90 با گذاشتن یه میز کوچک مقابل درب منزلمان جهت پذیرایی هر هفته روزهای پنجشنبه از مردم پذیرایی می کردیم و چند عکس تاثیرگذار از شهدا را برای تماشای عموم قرار دادیم و همچنین صوت زیارت عاشورای مداحان را  پخش می کردیم.

وی افزود: گاهی اوقات مشاهده می کردم  مردم خودشون شیرینی و شکلات می آوردند و کنار عکس ها می گذاشتند. یک روز کار برایم پیش آمد همه چیز رامهیا کردم و رفتم محل کار وقتی برگشتم دیدم همه چیز را  برده اند . احتمال دادم صوت که تموم شده ، پذیرایی هم تموم شده یه نفر خیال کرده این وسایل ها و عکس ها اضافی هستند و مقابل منزل گذاشتند که ببرند و آن هم همه رو جمع کرده و با خودش برده بود.

غلام حسینی عنوان کرد: هفته بعدش به ذهنم رسید که یک کار بزرگتر انجام دهم لذا با یکی از دوستان محله قدیمی در مجیدیه موضوع رو مطرح کردم و ایشان هم پذیرفت و به کمک او  و سایر دوستان یک ایستگاه صلواتی شهدا در خیابون «شهید کرد» مقابل حسینیه شهید کیخسروی هیئت علمدار برپاکردیم.



وی ادامه داد: با کمک بچه ها و خانواده محترم شهید کیخسروی تا سال 92 هزینه های مربوط به ایستگاه را تهیه می کردیم. با توجه به اینکه یک سری از دوستانم باید خدمت سربازی می رفتند و یا مشغله داشتند یک وقفه ی یکساله در کارمان پیش آمد. اواخر سال 93 در سفر اربعین با بچه محله هایمان تصمیم گرفتیم یک کار بزرگ انجام بدیم لذا با کمک دو نفر  از دوستان خوبم  مهدی مرتضوی و علی آمره که از افراد تاثیرگذار محله بودند کلید قرار شهدا را  در سال 94 در خیابان شهید غلامحسین کرد زدیم.


عاشقان شهادت هزینه ایستگاه صلواتی  را تأمین می کردند

 حسینی عنوان کرد: هزینه های ایستگاه معمولا از طرف عاشقان شهادت تأمین می شود  و برای طرح هایی که در قرار اجرا می شود از همفکری آقای علی فرشیدفر (صاحب ایده قرار شهدا در کلیسا ) و هادی قاسمی ( صاحب ایده سلفی با تابلو ی منقش به نام شهدا ) بهره مند می شویم.


طرح من و شهید محله

وی تصریح کرد: چندماه از برگزاری قرار شهدا می گذشت که تقریبا همه جوانهای محل با هر نوع تیپ و سلیقه ای هر هفته روزهای پنجشنبه در  یک ساعت مقرر دور هم جمع می شدیم و به عشق شهدا قرار میذاشتیم تا هم یاد آنها زنده شود و هم ما رهروی خوبی بعد از آن ها باشیم.

حسینی گفت: بعد از یه مدتی تصمیم گرفتیم موثرتر باشیم لذا طرح دیدار با خانواده شهدا را اجرا کردیم که همه از این طرح استقبال کردند به اینصورت که بر اساس سالروز شهادت هریک از شهدای محله در هر پنجشنبه سر کوچه ان شهید قرار میذاریم و با در دست داشتن گل و شیرینی و یه یادگاری از طرف بچه ها می رویم درب خونه شهدا برای عرض ادب به خانواده های معظم آن عزیزان.


طرح سلفی با تابلوی شهدا

وی افزود: طرح عکس سلفی با تابلوی شهدا با هدف اینکه به مردم بگوییم این تابلوها با همه تابلوهای کوچه ها و خیابانها فرق دارد؛ شکل گرفت. این تابلوها نام کسانی بر روی آنها است که به سعادت رسیدند و اگر ما می خواهیم به سعادت برسیم باید یه طور دیگر به آنها نگاه کنیم در واقع تابلوهایی که نام شهدا روی آنها نقش بسته بی معنا نیستند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار