میرزاده در گفتگو با «بسیج» خبر داد

احضار وزیر آموزش و پرورش به مجلس/ پیگیری معضل هدایت تحصیلی دانش آموزان

میرزاده گفت: آموزش و پرورش می توانست در مورد هدایت تحصیلی کار را بهتر انجام دهد و اگر اولیاء را توجیه می کردند شاید این طور نمی شد ما فردا هم در خدمت وزیر آموزش و پروش هستیم و قضیه را بررسی می کنیم.
کد خبر: ۸۷۱۷۱۶۲
|
۰۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵

میرحمایت میرزاده، منتخب مردم در دهمین مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج، با اشاره به نگرانی مردم در خصوص اجبار آموزش و پرورش برای هدایت تحصیلی دانش اموزان گفت: موضوع هدایت تحصیلی موضوعی است که طی 15 سال گذشته تخصصی شده است.

وی افزود: بخشی از انتخاب رشته به علایق دانش آموز، بخشی به معدل و بخشی هم به نیازهای جامعه و استعداد دانش آموز بر می گردد و این را مدرسه مشاوره و کارشناسان تشخیص می دهند.

میرزاده تصریح کرد: اتفاقی که اکنون افتاده این است که قبلا هدایت تحصیلی در داخل دبیرستان و پایه اول انجام می گرفت و اکنون به دوره سال نهم تحصیلی یعنی مطابق با دوره راهنمایی گذشته منتقل شده که نمود بیشتری پیدا کرده و تغییر شرایط قانون در مدل تحصیلی جدید و سایر مسائل دست به دست هم داده تا رسانه ها و دانش آموزان و مردم نسبت به این موضوع حساس شوند.

این نماینده مجلس گفت: سال های قبل 50 درصد معدل و 50 درصد نظر تشخیصی مشاوره در هدایت تحصیلی دانش آموزان تأثیر داشت و امسال تأثیرمعدل کم شده و تأثیر نظر مشاوره و مدرسه بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش می توانست این کار را بهتر انجام دهد و اگر اولیاء را توجیه می کردند شاید این طور نمی شد تا شرمنده مردم و دانش آموزش نشویم و ما فردا هم در خدمت وزیر آموزش و پروش هستیم و قضیه را بررسی می کنیم تا شاید در هدایت تحصیلی، علایق دانش آموزان بیشتر لحاظ شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار