یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج»:

دولت آمار شفاف ارائه نمی‌دهد

ابولفضل نوروزی گفت:وزارت راه و شهرسازی و دولت طبق قانون اخذ مالیات موظف به پردازش سامانه اطلاعاتی،در مدت 6 ماه بود تا از طریق سامانه اطلاعاتی، زمین و مسکن را شناسایی کند ولی متاسفانه چنین اتفاقی ایجاد نشده است.
کد خبر: ۸۷۱۸۲۵۷
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۷

ابولفضل نوروزی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: دولت آمار اقتصادی شفاف به مردم ارائه نمی‎دهد هر چند باید اطلاعات دقیق و عاری از هرگونه ابهام به مردم و کارشناسان اقتصادی برسانند تا تصمیم گیری اقتصادی به خوبی انجام بگیرد.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی موظف به ایجاد سامانه اطلاعاتی بود افزود: وزارت راه و شهرسازی  و دولت طبق قانون اخذ مالیات موظف به پردازش سامانه اطلاعاتی، در مدت 6 ماه بود تا از طریق سامانه اطلاعاتی، زمین و مسکن را شناسایی کند و زمینه برای اخذ مالیات های مختلف ایجاد شود ولی متاسفانه چنین اتفاقی ایجاد نشده است.

نورزوی بیان داشت: عزم جدی در حوزه مسائل کلان اقتصادی هم برای افزایش و شفافیت اطلاعات وجود ندارد و همین عدم شفافیت، فساد را افزایش می دهد ولی هر چه قدر اطلاعات شفاف باشد و در دسترس مردم باشد،  نقاط ضعف و قوت بیشتر مورد بررسی قرار می‎گیرد و امکان سوء استفاده مدیران دولتی به حداقل می‎رسد.

این کارشناس اقتصادی در خاتمه افزود: سرمایه و نقدینگی از تولید به سمت بازار طلا و مسکن روانه شده است به دلیل اینکه مالیات گرفته نمی‎شود و دولت نتوانسته سامانه اطلاعاتی فعالان را ایجاد کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار