مشاور صنعتی استاندار مرکزی تاکید کرد

ضرورت شناسایی راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی

مشاور صنعتی استاندار مرکزی گفت: دل بستن به خارجی‌ها جهت گشایش در وضعیت اقتصاد کشور، سراب است باید با همکاری یکدیگر برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تلاش کنیم.
کد خبر: ۸۷۱۸۹۰۰
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، جعفر صفری پیش از ظهر امروز در ستاد راهبردی اقتصادمقاومتی استان مرکزی که در سالن جلسات استانداری مرکزی برگزار شد با تاکید اینکه استان مرکزی چهارمین قطب صنعتی کشور است، گفت: استان پیشینه خوبی در بخش صنعت داشته ولی متاسفانه با توجه به عملکردهای اخیر بایستی گفت که منحنی استان در بخش صنعت منحنی منفی است.

وی افزود: با توجه به اینکه 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید برای واحدهای خرد و متوسط در نظر گرفته شده میزان اعتبار تخصیص یافته به استان که تنها 450 میلیارد تومان است در مقایسه با حجم واحدهای صنعتی آن بسیار ناچیز است.

مشاور صنعتی استاندار مرکزی تصریح کرد: نگاه درونی و بیرونی به مسئله صنعت در استان نگاهی غلط است و متاسفانه درصدد نیستیم که نه نگاه خود را تغییر دهیم نه نگاه بیرونی را؛ در بخش تخصیص اعتبارات نسبت به استان اجحاف شده است.

صفری با اشاره به اینکه تنها دو واحد تولیدی در استان موفق به دریافت تسهیلات رونق تولید شده‌اند گفت: با توجه به اینکه تعداد 309 واحد تولیدی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و دو واحد عملیاتی شده یعنی شش دهم درصد که همین مقدار را در بخش پرداخت تسهیلات نیز شاهدیم یعنی این دو واحد تولیدی 25 میلیارد ریال تسهیلات از بانک‌های عامل دریافت کرده‌اند درحالی که این رقم بیش از 400 میلیارد ریال برای واحدهای استان پیش بینی شده است.

وی افزود: نباید تصور شود که هرگز راهی برای برون رفت از مشکلات نیست باید تلاش کنیم، اگر به رویه فعلی پیش رویم هرگز موفقیتی حاصل نمی شود و جلسات بی‌نتیجه خواهد بود و چیزی عاید صنعت نمی‌شود.

وضع موجود به گونه‌ای نیست که تصور کنید دولت روحانی می‌خواهد اقتصاد را از طریق بخش خصوصی رونق بخشد و اشتغال ایجاد کند، به سمتی در حال حرکت هستیم که آنچه را که وجود دارد را از بین ببریم.

نباید نگاه‌مان را به سمتی ببریم که در جلسات تنها گزارش ارائه شود، باید تسهیلات بیشتری برای استان جذب شود و بانک‌ها نسبت به پرداخت سهیمه خود در این تسهیلات عملیاتی کند آن هم در مدت زمان کوتاه اگر این میزان تسهیلات در آینده‌ای دیرتر محقق شود دردی از جامعه حل نمی‌شود.

اگر میدران مالی نخواهند مشکلاتی مالی صنایع را رفع کنند و تصور کنند که دیگران می‌توانند مشکلات واحدهای صنعتی استان را رفع کنند مسلما پیشرفتی حاصل نمی شود، باید نگاه به درون باشد نه به بیرون.

هرگز تصور نمی‌کنیم که یک خانواده هستیم و احساس مسئولیتی در این زمینه نپذیرفته‌ایم مسئولیت را بر دوش دیگری می‌گذاریم باید تعامل و همکاری لازم را با هم داشته باشیم، نباید توقع داشت که بیگانگان می‌توانند به ما راهکار دهند، هنر ما این شده که کنار می‌رویم برای اینکه دیگری بیاید و مشکل را رفع کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار