آیت الله علم الهدی:

واژه "مدافع حرم" دست‌ساز سیاسیون نیست

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: واژه "مدافع حرم" دست‌ساز سیاسیون نیست بلکه یک حرکت اعتقادی است و این واژه از سوی امام حسین (ع) مطرح شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۱۰
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شب گذشته در مراسم بزرگداشت بسیجی مدافع حرم، شهید محمد اسدی که در مسجد الزهرا(س) دانشگاه پیام نور مشهد برگزار شد در تبیین واژه مدافع حرم بیان داشت: این واژه یه ریشه اعتقادی دارد و واژه ای نیست که دست‌ساز سیاسیون باشد.
 
وی ادامه داد: برخی تصور می کنند واژه مدافع حرم به این جهت است که  هیجان جوانان مؤمن را تحریک کنند تا در راستای روابط سیاسی بین نظام ما و دولت سوریه آن‌ها را به مناطقی که بعضا فاصله زیادی از حرم حضرت زینب(س) دارد، اعزام کنند و با تروریست‌ها بجنگند.
 
آیت الله علم الهدی تصریح کرد: اصطلاح «مدافع حرم» از سوی امام حسین (ع) مطرح شد و دفاع از حرم پیامبر(ص) راهبرد سیدالشهدا(ع) برای آینده اسلام بود.
 
وی خاطر نشان کرد: شعارهای امام حسین(ع) در عاشورا امروز در جریان یک انقلاب حسینی خود را نشان می‌دهد.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دفاع از حرم اهل بیت(ع) یک حرکت اعتقادی است که به رفع  مشکلات سیاسی هم منجر خواهد شد چرا که اگر مشکلات سیاسی بخواهد در قالب راه‌های سیاسی حل شود، جز با دست دادن به دشمن خدا حل نخواهد شد.

وی به چرایی جنگ با دشمن در مناطق دور از حرم حضرت زینب(س)  اشاره کرد و گفت: حرم اهل‌بیت(ع)، حرم پیغمبر(ص) است همانطور که خودشان دو قرن و نیم پیش از میلاد امام رضا(ع) فرمودند «بضعه من در خراسان دفن می‌شود»، امروز تحول انقلاب ما اقتضا می‌کند در دفاع از حریم پیامبر(ص) در آن مناطق بجنگیم.
 

ارسال نظرات
پر بیننده ها