مسئول بسیج اساتید مرکزی در گفتگو با «بسیج» تاکید کرد

لزوم ترغیب دانشجویان به سمت پایان‌نامه‌های دفاع‌مقدس

استاد ادبیات گفت: اگر مسئولان رویکرد تشویقی داشته باشند فرهنگ سازی می شود البته به علاقه و تعهد اساتید نیز بستگی دارد، استادان باید دانشجویان را به نوشتن پایان نامه های دفاع مقدسی تشویق کنند.
کد خبر: ۸۷۲۳۴۵۹
|
۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
محسن ذوالفقاری مسئول بسیج اساتید مرکزی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: استقبال خوبی برای حوزه ادبیات دفاع مقدس در کشور وجود ندارد.

وی افزود: رشته ادبیات پایداری در دانشگاه کرمان در دولت قبل شکل گرفت ولی در دانشگاه های دیگر استقبال نشده و نکته دیگر اینکه هر دو سال یکبار اساتید علاقه مند به این حوزه دور هم جمع می شوند ولی خروجی آن چیزی جز چاپ چند مقاله نیست.

ذوالفقاری اظهار داشت: مقاله خوب است ولی کافی نیست، در کل اساتید رغبت به کار در حوزه دفاع مقدس ندارند و این حوزه جایگاه ملموسی ندارد، هم در حوزه شعر وهم داستان و رمان چندان کار نشده؛ البته به علاقه و تعهد اساتید بستگی دارد استادان باید دانشجویان را به سمت پایان نامه های دفاع مقدس سوق دهند.

استاد ادبیات گفت: اساتید بسیجی می توانند در این زمینه پیش قدم باشند و رویکردها و آسیب ها را بررسی کنند، در حال حاضر این حوزه کاملا رها شده است اگر مسئولان رویکرد تشویقی داشته باشند فرهنگ سازی می شود البته به علاقه و تعهد اساتید نیز بستگی دارد، استادان باید دانشجویان را به نوشتن پایان نامه های دفاع مقدسی تشویق کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار