ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با «بسیج»:

شورای‌عالی امنیت ملی، دستور توقف توافق با FATF را صادرکرده اما بانک‌مرکزی امتناع می‌کند/توجیه بانک‌مرکزی؛ اعلام دیرهنگام دستور!

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: این توافق شبیه همان ناظری است که ما در بحث هسته‎ای ایجاد کردیم و با پذیرفتن این توافق پذیرفتیم که یک ناظر نیز بر سیستم بانکی کشور خودمان وجود داشته باشد.
کد خبر: ۸۷۲۸۷۷۹
|
۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج با اشاره به نطق میان دستور امروز خود در مجلس حول توافق بانکی ایران با کارگروه ویژه اقدام مالی گفت: طبق این توافق  ایران متعهد شده تا گروه‎های مقاومت را از سال 2018 از لیست استثنا بودن گروه‎های تروریستی خارج کند که این توافق نشان دهنده این است که دولت متاسفانه می‎خواهد در موضوع مقاومت مذاکره کند.

ابوترابی با اشاره به اینکه طبق این تعهد بانک‎های ایران باید به یک نرم افزار بانکی امریکایی لینک شود گفت: این نرم افزار علاوه بر جاسوسی  از سیستم بانکی کشور که ما این بستر را به راحتی در اختیار دشمن قرار می‎دهیم باعث می‎شود آنها ویروسی نیز در سیستم بانکی وارد ‎کنند که موجب می‎شود حساب و کتاب‎های افراد به هم بریزد و یک هرج ومرج ایجاد کند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس تاکید کرد: این توافق شبیه همان ناظری است که ما در بحث هسته‎ای ایجاد کردیم که بر عملکرد ما در این حوزه نظارت و راستی آزمایی کنند و با پذیرفتن این توافق در حقیقت پذیرفتیم که یک ناظر نیز بر سیستم بانکی کشور خودمان وجود داشته باشد.

عضو کمیسیون شوراهای کشور تصریح کرد: این توافق خلاف و مغایر با قانون اساسی و مصلحت ملی و شرع ماست چون قاعده نفی سبیل در اینجا مطرح می‎شود.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس  عنوان کرد: در این خصوص شورای عالی امنیت ملی نیز نامه‎ای به بانک مرکزی ارسال کرده است که این توافق باید متوقف شود چراکه فرآیند پیوستن به کارگروه ویژه اقدام مالی خلاف است، اما بانک مرکزی در پاسخ گفته است دیر اعلام کردید و ما اقدام کردیم!

ابوترابی با بیان اینکه شورای عالی امنیت ملی نیز روی این توافق نقطه نظراتی دارد خاطرنشان کرد: ما از شورای عالی امنیت ملی انتظار داریم به لحاظ اینکه با این توافق امنیت ملی کشور به خطر می‎افتد حتما با جد و حساسیت بیشتری این مسئله را بررسی کنند، همچنان که مجلس نیز پیگیر این موضوع است و از وزیر اقتصاد نیز طرح سوال و از او خواسته شد تا با حضور در مجلس در خصوص این توافق توضیح دهد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار