نماینده سابق مجلس گفت: برای اجرایی شدن این سیاست ها و افزایش ازدواج جوانان در کشور سه قوه باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و این مسئله را به عنوان دغدغه خود بدانند.
کد خبر: ۸۷۳۹۰۹۵
|
۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

لاله افتخاری نماینده دوره نهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به ابلاغ سیاست های کلی خانواده از سوی مقام معظم رهبری و راهکارهای اجرایی این طرح اظهار داشت: سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری درباره خانواده، سیاست های جامع و همه سونگر مبتنی بر واقعیت های و نیاز های موجود در جامعه است که در موقعیت بسیار خوبی در سالروز ازدواج حضرت فاطمه و علی(علیهما السلام) به سه قوه ابلاغ شد.

وی افزود: ابلاغ این سیاست های کلی خانواده به سه قوه دلیل بر اهمیت این موضوع دارد که فراتر از یک قوه است و در راستای تحکیم بنیان خانواده مساجد و خانواده ها نقش بسیار مهمی دارند؛ توجه به اینکه اعضای خانواده بیشتر در کنار یکدیگر قرار بگیرند و حل مشکل اشتغال، مسکن و مشکلات معیشتی خانواده ها، ارائه الگوی ایرانی اسلامی و جلوگیری از تأثیر الگوهای وارداتی بر جوانان در تسریع امر ازدواج جوانان بسیار موثر است.

نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: برای اجرایی شدن این سیاست ها و افزایش ازدواج جوانان در کشور سه قوه باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند و این مسئله را به عنوان دغدغه خود بدانند؛ مرکز ملی زنان و خانواده که مقام معظم رهبری نیز بر آن تأکید داشتند باید به عنوان مراکز فرا قوه ای تشکیل شود.

افتخاری تصریح کرد: در بررسی و اجرای قوانین مربوطه و رفع نقص و خلأ های آن دولت باید همت کند و به مجلس لایحه ارائه دهد؛ همچنین مقام معظم رهبری مسئولیت اصلاح برخی قوانین در این زمینه را به قوه قضائیه سپردند که باید پیشنهادات خود در تقویت بنیان خانواده و اینکه چه قوانینی در این راستا موثر هستند را ارائه دهد.


ارسال نظرات