خبرهای داغ:
نویسنده کتاب «رد پابرهنه‌ها»:

گمشده امروز ما درون مایه فکری و ایدئولوژیکی شهداست

نویسنده کتاب «رد پابرهنه‌ها» گفت: در مسائل یادآوری‌ها و کتاب‌ها باید به دنبال درون مایه فکری و ایدئولوژیکی شهدا باشیم و گمشده ما این بخش از کار است.
کد خبر: ۸۷۴۱۹۲۸
|
۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار حمید حسام در یادواره شهدای تخریبچی همدان و آئین رونمایی از کتاب «رد پا برهنه‌ها» با گرامیداشت یاد شهدا و شهید «همدانی» که در سال گذشته و در این جمع حضور داشتند، اظهار داشت: شهید همدانی طی دو تا سه سال گذشته و حتی زمان‌هایی که در سوریه حضور داشتند گاهاً با تماس تلفنی از «عملیات» می‌پرسیدند.

وی بیان داشت: شهید «حاج حسین همدانی» که فرمانده بزرگ میدان سوریه بودند و سپس شهید بزرگ جهان اسلام شدند منظورشان از واژه عملیات ویرایش کتاب خاطرات رزمندگان بود.

این نویسنده دفاع مقدس تصریح کرد: شهید همدانی هر زمان که متوجه می‌شد کتابی از رزمندگان در آستانه رونمایی است زمانش را تنظیم می‌کرد و به آن مراسم می‌آمد.

وی گفت: شهید همدانی برای کتاب برادر حسین رفیعی که در تهران در موسسه اوج رونمایی شد روز قبلش در سوریه بودند اما خود را رساندند، همچنین برای شهید زنده علی خوش لفظ و برادر سردار سلگی در همدان حضور داشتند و به طور قطع برای کتاب «رد پا برهنه‌ها» اثر برادر مرتضی نادر محمدی که به شدت به ایشان ارادت داشت اگر بودند می‌آمدند که حضورشان را در اینجا نیز احساس می‌کنم.

حسام با بیان اینکه باید قدر سرمایه‌هایمان را بدانیم، گفت: سرمایه‌های انسانی بزرگی که حاصل معنویت جنگ و اعتقاد بزرگ شیعی و آزمون بزرگی که در هشت سال دفاع مقدس داشتند به ثمر رسیده و در جامعه ما زندگی می‌کنند و باید قدرشان را بدانیم.

وی تصریح کرد: کتاب «رد پا برهنه ها» تاریخ گردان تخریب لشکر انصارالحسین(ع) نیست، قطعا دوستان در زمان مطالعه خیلی از خلأها را پیدا خواهند کرد و خاطرات شفاهی است که به جای یک راوی، راویان متعدد دارد.

نویسنده کتاب «رد پابرهنه‌ها» گفت: خاطرات شفاهی در ذیل تاریخ شفاهی است زیرا توسط زبان بیان می‌شود و وقتی روی کاغذ می‌آید سند می‌شود ولی باید یک راوی داشته باشد و به طور قطع تاریخ شفاهی مختص رزمندگان جبهه است.

وی ادامه داد: تاریخ شفاهی مختص رزمندگانی است که از ابتدا بر اساس تکلیف خاطرات خود را بیان کردند و از این رو شما با روایت های تکمیلی از ناحیه دوستان هم‌رزمی که دست ما به آنها رسیده است مواجه می‌شوید.

حسام عنوان کرد: امروز گمشده ما از دفاع مقدس آن نیست که بدانیم آیا در 20 شهریور در جزیره مجنون وقت حرکت رزمندگان در هر قایق چند نفر بودند و در سر ستون چه‌کسی بود البته اینها دغدغه‌های ما است ولی یک چیزی فراتر از آن هست و شاید کمتر به آن توجه می‌شود و آن اندیشه‌ای است که پشت ذهن آدم‌ها بود که به یک جایی می‌روند که با محاسبات عقلی محسابه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مسائل یادآوری‌ها و کتاب‌ها باید به دنبال این درون مایه فکری و ایدئولوژیکی باشیم و گمشده ما این بخش از کار است و بچه های تخریب نمود و بروز یک روش و منشی از جنگ بودند که بسیار قابل تامل و درنگ است که رزمندگانی که در سن کم که اغلب دانش‌آموز بودند و شوخ طبع بودند اما در همان سن کم به یک عارف بزرگ تبدیل می‌شدند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات