خبرهای داغ:
امام جمعه شهرستان ملایر تأکید کرد

ضرورت فرهنگ‌سازی در زمینه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر

امام جمعه شهرستان ملایر با بیان اینکه باید در خصوص امر به معروف و نهی از منکر فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید، به مرور زمان معروف، منکر و منکر معروف می‌شود و این بسیار خطرناک است.
کد خبر: ۸۷۴۴۷۴۸
|
۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، حجت‌الاسلام محمدباقر برقراری در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر ملایر ضمن تقدیر از حضور فعال اعضا در بحث امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: این حضور موثر جای تبریک دارد.

وی بزرگترین کار را، کار فرهنگی عنوان کرد و افزود: امیرالمومنین(ع) فرمودند «تمام کارها نسبت به امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره‌ای در مقابل دریاست».

امام جمعه شهرستان ملایر بیان داشت: با امر به معروف و نهی از منکر واجبات اقامه می‌شود و اگر این نباشد همه چیز بر باد است.

وی با بیان اینکه امر کردن به معروف و نهی از منکر را باید در جامعه جاری کنیم، بیان داشت: نوبت به مسائل امر به معروف و نهی از منکر که می‌رسد همه طفره می‌روند و این باید شکسته شود و فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

برقراری عنوان کرد: برای مثال می‌پرسند چقدر انگور و گندم داشتی، اما نمی‌گویند زکات محصولات را داده‌اید، این امر به معروف است همین سوالات انگیزه ایجاد می‌کند که فرد برود زکاتش را بدهد و فرهنگ‌سازی است.

وی ادامه داد: اگر امر به معروف و نهی از منکر نکنید، به مرور زمان معروف، منکر می‌شود و منکر معروف می‌شود و این بسیار خطرناک است.

امام جمعه شهرستان ملایر اظهار داشت: اگر خانواده‌های مذهبی در فضاهای سبز و پارک‌ها حضور پیدا نکنند افراد بی‌بندوبار به مرور مکان‌ها را می‌گیرند و بعد از آن یک خانواده مذهبی وقتی به این مکان‌ها برود ممکن است تهدید نیز شود و مشکلاتی هم به وجود بیاید یعنی بعضی مواقع امر به معروف همان حضور فیزیکی داشتند.

وی گفت: نماز جماعت و دعای ندبه در فصل تابستان‌ در این مکان‌ها و پارک‌ها برگزار شود چراکه این امر بسیار ارزشمند است و نفس این برنامه‌ها امر به معروف است که امیدواریم فرهنگ‌سازی شود.

برقراری با بیان اینکه از سرنوشت جامعه و آخر و عاقبت مردم واقعا نگرانیم، با اشاره به فرموده امام (ره) گفت: مردم ولی نعمت ما هستند.

وی با تأکید بر برگزاری باشکوه عید غدیر و دهه امامت و ولایت افزود: این مراسم‌ها باید با شکوه و در خور و شأن امیرالمومنین(ع) باشد و مردم از این برکه امامت و ولایت سیراب شوند.

امام جمعه شهرستان ملایر تصریح کرد: خطبه غدیریه یک خطبه بسیار خوبی است که باید به مناسبت این ایام به مردم ارائه شود چراکه این چشمه‌ای است که جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای ماه محرم نیز باید یک همایش توجیهی برای هیات مذهبی برگزار شود، تا مراسم‌ها بدون عیب و نقص برگزار شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط
ارسال نظرات