مسؤل سازمان بسیج مهندسین کشاورزی زنجان در گفتگو با «بسیج»:

بسیج، کشاورزی زنجان را احیاء می‌کند

علیرضا زینعلی گفت: در حال حاضر 26 شبکه همگام با کشاورز در این راستا استمرار دارند که با حضور کارشناسان جمعا 52 روستا در این طرح زیر پوشش قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۸۷۴۴۹۲۲
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
علیرضا زینعلی مسوول بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان  در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار کرد: برنامه‌های سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان به مناسبت هفته دفاع مقدس مشخص شده و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری است.

وی با بیان اینکه سعی شده است تا به این مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای برگزار شود، اضافه کرد: برنامه‌های هفته دفاع مقدس با اولویت‌های سازمان همخوانی شده است تا در اجرایی شدن ماموریت‌ها کمک شایانی صورت بگیرد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: ترویج کشت دانه‌های روغنی کلزا و مبارزه با بیماری تب مالت از جمله برنامه‌های مهم سازمان به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

زینعلی ادامه داد: با مدیریت امور دام و زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیر هماهنگی‌هایی برای اجرای برنامه در این بخش صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در این بخش یکی از اولویت‌های مهم برنامه‌های سال جاری ترویج کشت کلزا در سطح مزارع استان زنجان است، گفت: در همین راستا بیش از 15 همایش علمی کردن کشاورزی پیش‌بینی شده است.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: بیش از 92 درصد از دانه‌های روغنی موجود در بازار کشور از طریق واردات صورت گرفته است که این موضوع اهمیت ترویج و کشت کلزا توسط کشاورزان در استان زنجان را بیش از پیش ضروری کرده است.

زینعلی با تاکید بر اینکه رهبر فرزانه انقلاب در 15 بند سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کرده است، افزود: در یکی از این بندها ترویج کشت کلزا در سطح مزارع تاکید شده است که این امر در راستای کاهش واردات بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در همین راستا در تاریخ سوم شهریور ماه همایشی در اداره جهاد کشاورزی شهرستان ابهر برگزار شد که این همایش در شهر زنجان و خدابنده نیز برگزار و موضوع کشت کلزا در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در ادامه سخنان خود بیان کرد: در حال حاضر بهترین فصل کشت کلزا در استان زنجان است که باید از این مهم بهترین استفاده ممکن را صورت داد.

زینعلی با بیان اینکه برنامه‌های متعدد دیگری نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر برگزار خواهد شد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌ها در جلسه‌ای با مسؤولان کانون‌ها بررسی شده است و از جمله این موضوعات اجرای شبکه همگام با کشاورز بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 26 شبکه همگام با کشاورز در این راستا استمرار دارند که با حضور کارشناسان جمعا 52 روستا در این طرح زیر پوشش قرار خواهند گرفت.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان زنجان در پایان سخنان خود با بیان اینکه به مناسبت هفته دفاع مقدس دیدار با خانواده شهیدان حاج کمال جان نثار و حیدرعلی اوجاقلو صورت می‌گیرد، تصریح کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان زنجان توسط سازمان بسیج مهندسین کشاورزی استان در حدود 30 تا 45 برنامه برای برگزاری تدارک دیده شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار