یک جامعه شناس در گفتگو با«بسیج»:

تبلیغ مصرف گرایی موجب احساس حقارت شدید طبقه متوسط جامعه می شود

دکتر عابدین گفت: مهم ترین آسیب تبلیغ مصرف گرایی در درجه اول، احساس حقارت شدید در گروه های متوسط جامعه است؛ در واقع موجب چشم و هم چشمی و رقابت شدید بین قشر متوسط و طبقات بالای جامعه خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۴۵۷۳۸
|
۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۰

دکتر علیرضا عابدین جامعه شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تبعات مصرف گرایی و تبلیغات تجمل گرایی در صدا و سیما اظهار داشت: افزایش معضل مصرف گرایی در جامعه آسیب های بسیار خطرناکی را خواهد داشت.

وی افزود: مهم ترین آسیب تبلیغ مصرف گرایی در درجه اول، احساس حقارت شدید در گروه های متوسط جامعه است؛ در واقع موجب چشم و هم چشمی و رقابت شدید بین قشر متوسط که بسیار زیاد هم هستند و طبقات بالای جامعه خواهد شد.

این جامعه شناس ادامه داد: قشر متوسط جامعه به دلیل اینکه کفایت مالی آنچنانی ندارند و در عین حال هم می خواهند به سطح بالایی در جامعه برسند رقابت سالم برای آنها امکان پذیر نیست لذا این مسئله احساس حقارت و بی کفایتی را در این افراد شکل می دهد.

دکتر عابدین خاطر نشان کرد: تبلیغ تجمل گرایی و مصرف گرایی در جامعه علاوه بر آسیب های روانی تبعات اجتماعی بسیار زیادی همچون بزهکاری، دزدی، کارهای غیرقانونی و غیر اخلاقی خواهد داشت چراکه افراد سطح پایین و متوسط جامعه مدام در حال رقابت با طبقات بالای جامعه قرار خواهند گرفت و به دلیل راه بی انتهای این رقابت، افراد دست به کارهای خلاف خواهند زد.


ارسال نظرات