خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان:

غدیر آنچنان که باید در جامعه معرفی نشده است/کوتاهی شیعیان نسبت به واقعه غدیر خم

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان با بیان اینکه غدیر آنچنان که باید در جامعه ما معرفی نشده است، عنوان کرد: ما نسبت به معرفی ماه محرم و روز عاشورا خوب عمل کردیم اما شیعیان نسبت به عید سعیدغدیر خم کوتاهی کرده‌اند.
کد خبر: ۸۷۴۷۶۴۳
|
۲۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت‌الاسلام ابراهیم گنجعلی در جمع پاسداران با تبریک عید سعید غدیر خم با اشاره به فضایل علی(ع) ابراز داشت: یکی از بزرگان اهل سنت بیان می‌کند «دوست و دشمن علی (ع) را انکار کردند، دشمنان به خاطر دشمنی با علی و دوستان از روی ترس و گاهی هم به خاطر تقیه و حفظ جان خود».

وی گفت: در قرآن دو بار آیه «یا ایها الرسول الله» آمده است که یک بار مربوط به واقعه غدیر است و همانطور که از سیاق این آیه قرآن برمی‌آید باید به تدریج در دوران‌های مختلف واقعه غدیر برای مردم بازگو شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان ابراز داشت: در همین آیه خداوند به پیامبر(ص) می‌فرماید «از ابلاغ دستور جانشینی خود ترسی نداشته باش»، در نتیحه معلوم می‌شود پیامبر(ص) به خاطر حفظ جان حضرت علی(ع) این امر را ابلاغ نکرده بود.

وی ادامه داد: در آیه بعدی خداوند خطاب به رسول خود می فرماید با کفار کاری نداشته باشید و از آنها نترسید بلکه از من ترس و بیم داشته باشید این آیه همان فرمایش امام خمینی (ره) است که فرمودند «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» بنابراین امروز نیز باید به توان داخلی خود متکی بوده، نه اینکه به دنبال مذاکره باشیم.

گنجعلی با بیان اینکه غدیر آنچنان که باید در جامعه ما معرفی نشده است، عنوان کرد: ما نسبت به معرفی ماه محرم و روز عاشورا خوب عمل کردیم اما شیعیان نسبت به عید سعیدغدیر خم کوتاهی کرده اند.

وی با اشاره به اینکه جشن‌های غدیر را به صورت حکومتی برگزار می کنیم، گفت: بهتر است برای معرفی هر چه بهتر عید سعید غدیرخم، شیعیان به صورت فردی برگزار کننده جشن های غدیر باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الحسین(ع) همدان ابراز داشت: در تاریخ آمده است پیامبر(ص) با دست راست خود دست چپ حضرت علی (ع) را بالا گرفت که معمولاً اکثر تصاویری که از واقعه غدیر خم است برعکس آن را نشان می دهد.

وی تصریح کرد:کسانی که اشکال می‌گیرند و می‌گویند «مولا» در کلام پیامبر(ص) که فرمود «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» به معنی دوست است باید به آنها جواب داد اگر منظور ایشان از کلمه «مولا»، دوست بود اولا باید قرینه‌ای در کلام پیامبر(ص) وجود داشته باشد ثانیا به نقل تاریخ پیامبر اکرم(ص) جمع کثیری را به مدت سه روز در محلی به نام خم نگه داشت در نتیجه ایشان نمی خواسته است دوستی امیرالمومنین(ع) را مطرح کند بلکه موضوع ولایت علی (ع) بوده است.

گنجعلی تصریح کرد: پاسخ دیگر به این اشکال این است که عبارت «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» دو مخاطب دارد مخاطب اول حضرت علی(ع) است و مخاطب دوم مردم حاضر در واقعه غدیر خم هستند، این در حالی است که پیامبر(ص) هیچکدام از این دو مخاطب را در کلام خود در نظر نمی‌گیرد یعنی خطاب به مردم نمی گوید علی (ع ) مولای شماست آیا قبول می‌کنید یا نه، که همین امر نشان دهنده مشروعیت و مقبولیت در نظام اسلامی است یعنی مشروعیت آن از طرف خدا و پیامبر اوست.

انتهای پیام/

ارسال نظرات