خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ملایر:

توسعه هر کشوری با اراده ملی و از خاستگاه دانشگاه امکان‌پذیر است

در سومین کنفرانس ملی انگور دانشگاه ملایر گفت: موفقیت، پیشرفت و توسعه هر کشور و نظام سیاسی با همت بلند، عزم و اراده ملی و از خاستگاه دانشگاه امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۸۷۵۴۱۶۸
|
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از ملایر، عبدالعظیم رضایی در سومین کنفرانس ملی دانشگاه ملایر در زمینه انگور، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، به ویژه 1100 شهید شهرستان ملایر و تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: تامین آسایش و آرامش آحاد جامعه پس از امنیت مهم‌ترین رسالت دولت‌ها در اداره امور جوامع است.

وی افزود: نظام اسلامی یک وظیفه دیگر نیز برای خود متصور است و آن تامین سعادت و رستگاری اجتماعی است.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر در زمینه تأمین آسایش جامعه، یکی از دستگاه‌های مسئول را دانشگاه عنوان کرد و افزود: دانشگاه ملایر با کادر علمی و اجرایی جوان و توانمند از سرمایه‌های بسیار ارزشمند شهرستان محسوب می شود که در زمینه زیرساخت‌های نرم افزاری قابلیت ارائه بروندادهای قابل توجهی را دارا است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه دانشگاه در توسعه کشورها گفت: هیچ کشور و نظام سیاسی به موفقیت، پیشرفت و توسعه دست نیافته است مگر با همت بلند، عزم و اراده ملی و جمعی و از خاستگاه دانشگاه.

رضایی گفت: پیشرفت امری تصادفی نیست و اگر کشورهای توسعه یافته در عرصه های گوناگون توفیقاتی کسب کرده اند، به طور قطع خواستگاهشان از دانشگاه و سپردن امور به دست اهل فن و دانشمندان بوده و همین است که شأن و جایگاه دانشگاهیان ما را ممتاز می کند.

وی در بیان توقعات خود از همایش و دانشگاه نیز به نگرانی‌های عمومی در زمینه باغات و محصول انگور شهرستان اشاره کرد و افزود: این همایش‌ها و پژوهشکده انگور باید بتواند در زمینه رفع این مسائل راه حل های عینی و اجرایی ارائه کند.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر یکی از مسائل باغداران و کارخانه‌های فرآوری کشمش را خام‌فروشی به سایر کشورها عنوان کرد و گفت: علاوه بر پیشنهاد و ارائه روش‌های نوین باغداری و آبیاری، انتظار ما از دانشگاهیان ارائه روش‌ها و خلق دانش فنی لازم برای فرآوری مناسب محصول کشمش شهرستان و کسب ارزش افزوده متناسب با کوشش و سرمایه اولیه ای است که باغداران و کشاورزان ما در این زمینه صرف می کنند.

وی با اشاره به شعار «ملایر؛ شهر جهانی انگور»، عینیت یافتن آن را منوط به اراده جمعی، به ویژه دانشگاهیان دانست تا با ارائه روش‌های نوین نگهداری و بهره مندی از انگور، شهرستان را در این زمینه مطرح کنند.

رضایی مجموعه مدیریتی شهرستان را در کنار دانشگاهیان دانست و افزود: ما دست اساتید و دانشمندان گرانقدر را صمیمانه می‌فشاریم و امیدواریم با همراهی آنان بتوانیم خدمتی به جامعه کشاورزی شهرستان و کشور عرضه و در زمینه خلق ثروت از دانش فنی و همراهی علم با صنعت گام برداریم.

انتهای پیام/


ارسال نظرات