50 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید رجایی تهران با همکاری بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید ذاکری بندر کوهستک در قالب گروههای جهادی با هدف خود سازی، اشاعه فرهنگ خدمت‌رسانی ،کمک به مردم محروم، تقویت معنویت و بصیرت افزایی ،احداث طرح های عام المنفعه در شهر بندر کوهستک حضور یافتند.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۴۰
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶

سرهنگ دوم پاسدار علی اسلامی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک اظهار کرد: در این اردوی جهادی علاوه بر انجام کارهای عمرانی و پزشکی ، برنامه های فرهنگی، قرآنی ، ورزشی، اجتماعی و آموزشی برای نوجوانان و جوانان بندر کوهستک برگزار و آموزش داده شد. 

وی افزود: در این اردوی 10 روزه گروه جهادی احداث دیوار حسینیه سیدالشهداء به طول 7 متر، احداث یک باب منزل مسکونی با زیر بنای 80 متر و رنگ آمیزی مدارس دخترانه و پسرانه شهر بندر کوهستک به طول 300 مترمربع در کنار اجرای برنامه های فرهنگی و آموزشی اجرا شده است. 

سرهنگ اسلامی ابراز کرد: ارزش فعالیت های جهادی انجام شده در شهر بندر کوهستک را بیش از یک میلیارد ریال دانست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان سیریک تصریح کرد: هدف از برگزاری اردوهای جهادی را براساس تدابیر مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی) ترویج و اشاعه فرهنگ خدمت‌رسانی در جامعه به ویژه بین نوجوانان و جوانان دانست . 

اسلامی خاطرنشان کرد: جوانان باید قدر این فرصت را بدانند و از این مهم در راستای خودسازی استفاده کنند و پایبندی به مبانی ارزشی و انقلاب اسلامی، هدف گیری مستمر آرمان ها و انجام آن با یک هدف بلند، پایبندی به حساسیت در مقابل دشمن و تقوای دینی و سیاسی از دیگر ویژگی های مهم جوانان انقلابی برشمرد. 

این مسئول یادآور شد: برپایی نماز جماعت و ادعیه ها، راه اندازی و تداوم نماز جماعت ، ایجاد و راه اندازی کانون فرهنگی، برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری حلقه های معرفتی، برپایی جنگ های شادی، اجرای مسابقات ورزشی، استعدادی یابی و ایجاد انگیزه معنوی ، جلسه با خیرین روستا، اجرای کلاس های آموزشی و معرفتی برای کودکان و نوجوانان ، کمک مالی به نیازمندان از عمده فعالیت گروه جهادی مستقر در شهر بندر کوهستک دانست. 

سرهنگ پاسدار اسلامی اضافه کرد: کمک به قشر محروم جامعه، تقویت روحیه جهادی و خدمت‌رسانی به مردم در بین جوانان شرکت‌کننده در اردو، آماده کردن جوانان به لحاظ تحمل و صبر در برابر سختی‌ها ، آشنایی با محیط اطراف، تقویت معنویت بین اعضا و تحریک و بکارگیری جوانان روستا در عرصه‌های مختلف و افزایش حس رفاقت در بین اعضا از ثمرات طرح هجرت برشمرد.

شهر بندر کوهستک بعنوان مرکز بخش بمانی با 3 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شهر بندر سیریک قرار دارد. 

انتهای پیام/ق

ارسال نظرات