روح الله شمقدری در گفتگو با «بسیج»:

فیلم یتیم خانه ایران تنها فیلم استراتژیک سینمای ایران است

تهیه کننده سینما گفت:فیلم یتیم خانه ایران جز معدود فیلم‌هایی است که شاخصه های استراتژیک دارد و این نکته بسیار مهمی است.
کد خبر: ۸۷۵۵۶۶۶
|
۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹

روح الله شمقدری تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج با اشاره به محتوی و ژانر فیلم "یتیم خانه ایران" به کارگردانی ابوالقاسم طالبی که چندی پیش برای برخی از اصحاب رسانه و سینماگران به نمایش درآمده بود، گفت: این فیلم  جز معدود فیلم‌هایی است که شاخصه های استراتژیک دارد و این نکته بسیار مهمی است چون سینمای استراتژیک در ایران مغفول مانده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تمام فیلم‌های تولیدی در سراسر دنیا و ایران دارای اشکالاتی هستند، افزود: به هر ترتیب فیلم "یتیم خانه ایران" هم دارای نقص ها و اشکالات فنی و حتی فیلم نامه ای است اما این مسئله اصلا مهم نیست و مهم این است که این فیلم اولین فیلم ایران در قالب اجتماعی و استراتژیک است و موضوعاتی را در قالب استراتژیک مطرح کرده است.

شمقدری با بیان اینکه این فیلم زمان بسیار مناسبی از تاریخ را انتخاب کرده است، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات عمده ما در سینما این است که از یک تاریخ قابل رجوعی که جنبه های استعماری زیادی در خود دارد، برخورداریم؛ کسانی که در طول تاریخ معاصر ایران با ما مغرض بوده اند و هم اکنون هم هستند که می شود با فیلم‌های استراتژیک تاریخ را با موضوعاتی که در حال حاضر در جریان است، تشابه سازی کرد.

این تهیه کننده سینما با اشاره به اینکه تا کنون هیچ فیلمی به این صورت ساخته نشده است، یاد اور شد: فیلم یتیم خانه ایران ایران اولین کار در این زمینه است.

وی در پایان عنوان کرد: در شرایط فعلی سینما که پرشده از فیلم‌های اجتماعی بی‌هدفی که به دنبال هیچ‌چیز نیست فقط می‌توان در مورد این سینما گفت این سینما مفلوک است. این سینما اجتماعی هیچ مشکلی از اجتماع را حل نمی‌کند چون اصولاً هر ژانری یک هدفی را دنبال می‌کند؛ سینمای اجتماعی نیز همان‌گونه که از اسمش بایستی اهدافش را مرتبط با اجتماع پیدا کند اما سینمای اجتماعی ما چنین اهدافی را دنبال نمی‌کند و مشکلی از اجتماع را حل نمی‌کند.

ارسال نظرات