خبرهای داغ:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید همدانی دفاع آگاهانه ای از حق داشت

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید همدانی دفاع آگاهانه ای از حق داشت و قافیه زندگی خویش را از دست نداد.
کد خبر: ۸۷۵۶۹۶۳
|
۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰
شهید همدانی دفاع آگاهانه ای از حق داشت
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، محمدحسین صفار‌هرندی شامگاه دوشنبه  در آیین اختتامیه جشنواره سراسری شعر حبیب حرم با اشاره به  کار ارزشمند هنرمندان جهت سرودن اشعار حبیبی اظهار داشت: این هنرمندان کار بزرگی انجام داده اند از کسی اشعاری گفتند که زندگی او قصیده بلندی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه شهید حاج حسین همدانی جزء انصار امام حسین(ع) است، گفت: این جوانمرد جان خود را در  هدیه کرد تا از جان خلق خدا محافظت کند خصوصیت حبیب این است که لحظه ای از اصحاب خویش غافل نباشد.
 
وی در همین خصوص بیان کرد: او با تأسی از مولایی پا به میدان گذاشته است که چنین حالتی دارد  به همین دلیل است که او را حبیب نامیده اند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:شهید همدانی در طول  عمر44 یا 50 ساله خود دفاع آگاهانه از حق را داشت و  قافیه  را از دست نداد  به همین دلیل است که در  رفتار او تفاوتی وجود نداشت چراکه او در دوره زندگانی خود با بصیرت عمل کرد.
 
صفارهرندی با تشریح خدمات شهید همدانی و نقش‌آفرینی هنرمندانه وی در عرصه‌های دفاع مقدس یادآور شد: کسی که در فتنه 88 جانانه وارد صحنه شده و مقتدرانه عمل می‌کند به همین دلیل مورد بغض و کینه برخی افراد قرار می‌گیرد به گونه‌ای که آنها نتوانستند بغض خود را بعد از شهادت وی پنهان کنند.
 
وی با بیان اینکه شهید همدانی در فتنه 88 برای راهنمایی جوانان راه‌گم‌کرده‌ای که مسیر را اشتباه رفته بودند تلاش بسیاری انجام داد، تصریح کرد: برخی اقدامات ایشان را با کج‌فهمی به غلط تفسیر می‌کنند در حالی که همین اقدامات موجب شد آمار شرکت‌کننده در فتنه روز‌به‌روز کاهش یابد.
 
صفار‌هرندی افزود: کسی که انتخاب خدایی کرده ممکن است  از خلق خدا غافل شود ولی حاج حسین همدانی اینطور نبودند و  همواره به فکر مخلوق خداوند بود.
 
وی  با اشاره به  خضوع و خشوع این شهید بزرگوار گفت: نقش آفرینی های  سردار همدانی همراه با آرامش آفرینی بود و با این وجود به خدمت مقام معظم رهبری میگوید من خجالت زده خدمت شما هستم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر لزوم حفظ و ثبت نکات مهم برای جلوگیری از فراموش شدن آنها گفت: اینکه می‌بینید برخی رجال صدر انقلاب اکنون در کنار انقلاب نیستند و برخی نیز گویا هروله بین بهشت و جهنم می‌کنند برای این است که مسیرشان از خلق خدا به سمت خدا نیست به همین دلیل گاهی متوسل به قدرت شیطانی می‌شوند و گاهی نیز خود را یار انقلاب نشان می‌دهند.
 
وی در ادامه سخنانش بیان کرد: برای ماندگاری این اسطوره های بزرگ  باید از  هنر شعر غافل نشد زیرا زبان شعر به عنوان هنر متعالی توانایی این را دارد که حافظه ما را همواره به سمت موضع حق بیاورد.
انتهای پیام/
ارسال نظرات