خبرهای داغ:
امام جمعه همدان:

عزاداری‌ها باید با محتوا باشد/عاشورا دانشگاه انسان سازی است

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه عزاداری ها باید بامحتوا باشد چراکه در غیر این صورت موجب آسیب می شود، گفت: مسلمانان باید با بهره مندی از مجالس عزاداری حقیقت دین را به جهان برسانند و ملت ها را بیدار کنند
کد خبر: ۸۷۵۸۷۰۳
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر جمعه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه همدان با دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی گفت: محرم و صفر اسلام را بیمه کرده است.

وی با بیان اینکه روشنگری و نشر معارف دینی در این ماه، اسلام را حفظ کرده است، گفت: عزاداری ها و شرکت در مجالس سوگواری موجب بصیرت افزایی می شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه عزاداری ها باید بامحتوا باشد چراکه در غیر این صورت موجب آسیب می شود، افزود: مسلمانان باید با بهره مندی از مجالس عزاداری حقیقت دین را به جهان برسانند و ملت ها را بیدار کنند.

وی کشورهای انگلیس، آمریکا، قطر و اسراییل را ابوسفیان زمان خواند و گفت: جنگ جهانیسوم در سوریه در حال شکل گیری است هرچند دشمن راه به جایی نخواهد برد.

محمدی با قدردانی از حضور گسترده مردم در مراسم عزاداری سالار شهیدان عنوان کرد: امروز در ۴۰ کشور مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار شد تا دنیا بفهمد کودک کشی جرم است.

وی به جنایت کشورهای غربی در کشتار کودکان بیگناه اشاره و عنوان کرد: سال گذشته از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در انگلیس جلوگیری شد چراکه آنها خوب می دانستند با این برنامه ها رسوا می شوند.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه جوانان با عشق هیئت‌های عزاداری را برگزار کرده اما به دلیل کم تجربگی دشمن قصد سوء استفاده از آنها را دارد، تاکید کرد: برخی هیئت های عزاداری روحانی و مداح خوبی ندارند که باید به این موضوع توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه آمریکا در جنگ های جهان کودکان بی‌گناه بسیاری را کشته است، به اقدامات غیر انسانی آل سعود اشاره کرد و گفت: آل سعود در جنگ یمن صدها کودک بیگناه را کشته و بسیاری از آنان را بی خانمان کرده است.

محمدی با تاکید بر اینکه باید علت اصلی قیام امام حسین(ع) را درک کنیم، افزود: عاشورای امام حسین(ع) هزاران درس دارد که متأسفانه در عمل به این درس ها کوتاهی صورت می گیرد.

وی دهه اول ماه محرم را دهه امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد اما متاسفانه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به درستی اجرا نمی شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه مداحان و اهالی منبر باید به صورت هدفمند مسائل مربوط به عاشورا را مطرح کنند، افزود: حادثه عاشورا برای اهالی تجزیه و تحلیل، موضوعی بسیار روشن است.

وی عاشورا را دانشگاه انسان سازی خواند و با بیان اینکه عوام بودن، بسیار خطرناک است چراکه دشمنان امام حسین(ع) از عوامی و ناآگاهی مردم سوء استفاده کردند، گفت: باید اهداف قیام امام حسین(ع) بازگو شود.

محمدی با تاکید بر اینکه دشمن قصد بی محتوا کردن عزاداری ها را دارد، افزود: باید مراقب ترفندهای دشمنان بود و در این راه عزاداری ها را با شور و شعور حسینی برگزار کرد.

وی به تشییع پیکر شهید «جمشید طهماسبی» بعد از اقامه نماز جمعه اشاره کرد و با بیان اینکه امنیت امروز کشور به خاطر ایثار شهدا و جانبازان است، گفت: انقلاب اسلامی ایران به برکت خون شهدا در امنیت به سر می برد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار