خبرهای داغ:
دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر ابعاد فتنه و سوریه مشخص نشود نمی توان اقدامات بزرگ شهید «همدانی» را درک کرد، گفت: ایشان با آموزش مردم و اعتماد معادلات جدیدی به وجود آورد.
کد خبر: ۸۷۵۸۶۶۲
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علیرضا زاکانی در همایش «سردار همدانی بدهکار انقلاب» و بازخوانی سیره جهادی شهید «همدانی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: در زمانی که دشمن با جنگ تحمیلی آمده بود تا انقلاب اسلامی را منقرض کند و ایران را چند پارچه و چند تکه کند و نامی از اسلام و انقلاب باقی نگذارد این شهید والامقام با مجاهدت خودش در عرصه‌های مورد نیاز انقلاب اسلامی حاضر می‌شد و با فرماندهی دقیق و هوشمندانه خود افتخارات بزرگی خلق کرد.

وی ابراز داشت: بعد از دوران دفاع مقدس نیز همزمان با کار فرماندهی و قبول مسئولیت‌های مختلف، توجه به حوزه فرهنگ را با دقت دنبال کرد و در مقاطع حساس انقلاب میدان‌دار واقعی و ولایت‌مدار حقیقی بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره بحث فتنه افزود: اتفاق بزرگی که در سال 88 انقلاب اسلامی را به تعبیر مقام معظم رهبری تا لبه پرتگاه برد، در واقع اگر ابعاد مختلف فتنه معلوم شود آن زمان می‌توان گوشه‌ای از قدر و منزلت شهید را فهمید که این شهید چه کار بزرگ و عظیمی را در مسئولیت خطیر سپاه تهران برعهده گرفت و به چه خوبی این مسئولیت را به انجام رساند.

وی عنوان کرد: شهید «همدانی» در ادامه با حضور خود در سوریه مانع رخ دادن اتفاق بزرگی شد که آسیب‌ها و تبعات آن می‌توانست، شرایط منطقه و جغرافیای سیاسی منطقه و نهایتاً اسلام و انقلاب اسلامی را دست‌خوش آسیب کند.

زاکانی موضوع فتنه را مورد بررسی قرار داد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در مخالفت دو قطب سیاسی جهان، آمریکا و شوروی رقم خورد؛ آنها در سال 57 در همه چیز باهم اختلاف داشتند به جز در برخورد با خواسته مردم عزیز ایران و قیامی که امام (ره) آنرا هدایت می‌کرد، بنابراین خیلی زود نقشه‌های ابتدایی که در سراسر جهان موثر واقع می‌شد از انحراف انقلاب‌ها گرفته تا ایجاد شورش‌ها و قیام‌ها و جنگ، همه را علیه ما تجربه کردند.

وی با بیان اینکه اولین گام تقابلی دشمن با انقلاب اسلامی گامی سخت بود، اظهار داشت: هریک از اتفاقات و رخدادهای دهه 60 کفایت می‌کرد تا انقلابی را یک ملت و حکومتی را سرنگون کند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ازسال 67 توجه آمریکا و نظام سلطه به این رفت که 10 سال مواجهه سخت با انقلاب اسلامی راه به جایی نبرد و با قبول رسمی شکست در برخورد سخت با انقلاب اسلامی یک مواجهه نرم و یک تهاجم به ظاهر خاموش اما موثر را آغاز کرد، تهاجمی در حوزه فرهنگ، با هدف قراردادن باورها و اعتقادات مردم و سست کردن بنیان‌هایی که مردم با تمسک به آنها به دفاع از انقلاب اسلامی برمی‌خاستند.

* انتخابات در فتنه 88 بهانه‌ای بیش نبود

وی اظهار داشت: همانگونه که در دوران دفاع مقدس صدمه و آسیب خوردیم اما با مقاومت و ایستادگی رزمندگان و با فرماندهی امثال شهید «همدانی» صحنه جنگ تحت زعامت حضرت امام (ره) تبدیل به صحنه‌ای شد که توانستیم انقلاب‌مان را صادر کنیم.

زاکانی در ادامه خاطرنشان کرد: در دوران بعد از جنگ نیز آسیب‌های فراوانی از تهاجم نرم دشمن خوردیم؛ اما ماحصل آن این بود که جبهه انقلاب توانست مجموعه‌ای از توانمندی‌ها برای خودش کسب کند.

وی یادآور شد: دشمن برگ سوم تهاجم و مواجهه خودش را با ما آغاز کرد، شیوه‌ای که آنتیتونگ آن را ترسیم کرده بود و در هر کشوری که اجرا شده بود اثرات خاص مطابق با منافع آمریکا را در پی داشت.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: بنابراین در دوره دوم خرداد تلاش دشمن این بود که با شکاف بین مسئولین کشور شرایط را به سمت و سویی ببرد که با انتخابی و انتسابی کردن افراد و با شعار جدایی دین از سیاست امکانی را فراهم کند که در بستر آن امکان اساس انقلاب اسلامی را دستخوش تغییر کند.

وی با بیان اینکه این شیوه هم نتوانست از پس انقلاب اسلامی و این انقلاب بزرگ بر بیاید، اظهارداشت: بنابراین دشمن برگ چهارم مواجهه خود با انقلاب اسلامی را شروع کرد، در این روش قرار بود ضمن استمرار هر سه مواجهه قبلی در موضع تهدید و اقدام؛ با رو در رو قراردادن ملت و ایجاد شکاف در متن جامعه انقلاب را به مسیری ببرند که در این مسیر امکان تامین خواست نظام سلطه فراهم شود.

زاکانی خاطرنشان کرد: انتخابات سال 88 وسیله‌ای بود تا اصل موضوع فتنه 88 که یک برنامه‌ریزی گسترده جهانی به محوریت آمریکا علیه انقلاب اسلامی بود دنبال شود، برنامه‌ای که مشابه آن قبلا در کشورهای دیگری شبیه‌سازی و عملیاتی شده بود.

وی ادامه داد: مدل شارپ در هر کشوری که اجرایی شد آن کشور را مطابق با خواست آمریکا دگرگون کرد؛ در گرجستان با هزینه 10 میلیون دلار رژیم مورد دلخواه آمریکا سرکار آمد در سایر انقلاب‌های رنگی منطقه با حداقل امکانات آمریکایی‌ها توانستند شرایط خودشان را تحمیل کنند؛ اما آنها تجربه موفق سایر کشورها را در کنار سه اقدام قبلی خود علیه انقلاب اسلامی و ایران عزیز به اجرا گذاشتند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتخابات بهانه‌ای بیش نبود، تصریح کرد: ماموریت آنها با تغییراتی در متن جامعه و بین مسئولین این کشور که سابقه حضور در پست‌های کلیدی کشور را داشتند انجام می‌شد چه آنهایی که می‌دانستند و چه آنهایی که نمی‌دانستند، بنابراین از 6 ماه قبل کمیته صیانت از آرا شکل گرفت و به طور مداوم به جامعه القا شد که متوجه باشید که ممکن است عده‌ای بخواهند آرا و رای شما را به نفع خودشان مصادره کنند.

* در فتنه 88 کسانی در رأس قرار گرفته‌اند که سابقه انقلابی‌گری دارند

وی ابراز داشت: عده‌ای با شعار قانون و اخلاق به صحنه آمدند و محکم گفتند که آمده‌ایم جلوی دروغ، بی‌اخلاقی و بی‌قانونی را بگیریم، آنها با القای پیام نادرست پیروزی پیش از موعد در انتخابات به جامعه دو قطبی شده و حساسی که در آن شرایط رقابت در اوج خودش دنبال می‌شود، تهدید کردند هر چیزی غیر از نام آقای موسوی از صندوق خارج شود اتفاقاتی خواهد افتاد و از طرفی هم آقای موسوی و دوستانشان القا کردند که پیروز قطعی انتخابات هستند.

زاکانی اظهار داشت: میرحسین موسوی در مواجهه با سوال مجله تایم در مورد اردوکشی خیابانی گفت این مدل را برای بعد از انتخابات ادامه خواهد داد تا موانعی را که به تعبیر آنها از جانب رهبری در سیاست خارجی وجود دارد از این طریق از جلوی پا بردارند.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت سال 92 با مقام معظم رهبری دیداری داشتم و در آن دیدار پیرامون انتخابات صحبت شد که مقام معظم رهبری یکی از نکاتی را که فرمودند این بود که من قبل از مناظره‌ها به احمدی نژاد گفتم از کسی اسم نبرد ولی ایشان رعایت نکرد، تصریح داشت: شرایط نادرست مناظره ها قبل از انتخابات و نامه ای که هاشمی بعد از آن نوشت؛ باعث شد تا بهانه پشت بهانه ایجاد شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: بعد از انتخابات از ظهر روز شنبه درحالی که هنوز نتایج صندوق‌های رای مشخص نشده بود آتش‌افروزی‌ها آغاز شد و تهران به عنوان پایتخت سیاسی ایران دستخوش یک اتفاق بود، از ساعت 2 بعدازظهر در خیابان شهید مطهری تهران شاهد آتش زدن اتوبوس و امکانات دولتی و تعرض به مردم و آشوب بودیم، کم کم این اتفاقات گسترش پیدا کرد.

وی با اشاره به تشکیل یک تیم 6 نفره برای بررسی اتفاقات رخ داده در آن ایام گفت: از روز دوشنبه 25 خرداد 88 ماموریت پیدا کردیم تا استدلال و منطق آنهایی که مدعی تقلب و میدان‌دار حضور مردم در صحنه هستند را دنبال کنیم.

زاکانی عنوان کرد: درهمین راستا روز سه شنبه 26 خرداد اولین دیدارمان را با موسوی داشتیم که یک ساعت و نیم به طول کشید، روز چهارشنبه 27 هم دیداری با هاشمی، رضایی و کروبی داشتیم و از طرفی با حضور در دانشگاه‌ها و صحنه‌های مختلف، برداشتی از واقعیت رخ داده کسب کردیم.

وی اظهار داشت: فتنه ابعادی دارد؛ یک بعد آن راس فتنه، آمریکا و نظام سلطه است اما در داخل کسانی در رأس قرار گرفته‌اند که سابقه انقلابی‌گری دارند و امروز آنچه را که طلب می‌کنند علیه انقلاب اسلامی است.

*در فتنه سال 88 نابودی اساس انقلاب اسلامی دنبال شد

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بررسی ابعاد فتنه باید ابعاد جهانی آن را علیه ایران و انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهیم تا متوجه آسیب‌ها و ضربه‌های عناصر داخلی فتنه به انقلاب اسلامی شویم، آنها انقلاب را به تقلب، کشتن افراد بی گناه و تجاوز متهم کردند.

زاکانی خاطرنشان شد: درمجلس ادعای آنها برای تقلب، کشتن و تجاوز را در دستورکار قرارداده و بررسی کردیم و در این راستا بخشی از دیدارهایمان با معترضان معطوف به این موارد بود و اگر نکته‌ای در این جلسات مطرح می‌شد ما از طریق مجلس دنبال می‌کردیم.

وی بیان داشت: در مسیر فتنه سال 88 نابودی اساس انقلاب اسلامی دنبال شد؛ کسانی در خارج از کشور از هر طریقی کمک کردند تا این اتفاق تسریع شود و فکر هم نمی‌کردند که از این چاه کنده شده انقلاب بتواند بیرون بیاید.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی ابراز داشت: قدرت‌طلبی و زیاده‌خواهی چشم عده‌ای را در داخل کشور کور کرده بود و آنها با حرکت کورکورانه و میدان‌داری خود علی‌رغم تاکید رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نمازجمعه 29 خرداد برای منع اردوکشی خیابانی با صدور بیانیه مردم را به حضور در خیابان‌ها فراخوان می‌کردند.

وی ادامه داد: نزدیک به 40 میلیون نفر در انتخابات شرکت کردند و با توجه به اینکه نامزد مورد نظر 24 میلیون نفر از آنها رای آورده بود راضی بودند، اگر آرای سه نامزد دیگر به همراه آرای باطله را هم جمع کنیم نزدیک به 16 میلیون رای می‌شود که در مقایسه با 24 میلیون رای یک اقلیت محسوب می‌شود.

زاکانی اظهار داشت: براساس منطق نظام اسلامی معترضین دو دسته هستند؛ یک دسته که اکثریت این اقلیت هستند افرادی بودند که شعار «رای ما کجاست؟» را سر می‌دادند، تدبیر نظام در پاسخ به این سوال این بود که مسئولین همه تلاش خود را انجام دهند و به مردمی که ذهنشان مشتبه شده است بگویند رایشان کجاست، در این راستا خود حضرت آقا بیشترین فرصت را گذاشتند، و جلسه ای را با حضور 16 نفر از نمایندگان 4 ستاد گذاشتند و فرمودند اگر حرفی است بگویید تا من از حق شما دفاع کنم، آخوندی وزیر راه و شهر سازی امروز دولت روحانی در آن جلسه گفت در صندوق‌ها اتفاقی نیفتاده است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پیوسته موضوع را رصد می‌کردند، گفت: موضع نظام و رهبری این بود که در کمال آرامش و نهایت روشنگری برای افرادی که سوال «رای ما کجاست؟» پیش آمده بود معلوم شود که رایشان کجاست.

* در مسیر رفع فتنه بسیاری از مسئولین کشور به وظیفه خودشان عمل نکردند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دسته دوم اقلیتی از این اقلیت بودند که اصلاً کاری به انتخابات و رای نداشتند و به دنبال آشوب و یاغی‌گری بودند.

وی ادامه داد: از ظهر روز شنبه اقدام به آتش زدن اتوبوس کردند و آشکارا به جنگ با مردم و نظام و رهبری رفتند بنابراین آتش زدن خیمه حضرت اباعبدالله(ع) در روز عاشورا ربطی به جمع کثیری که در آن ایام به دنبال رایشان می گشتند نداشت.

زاکانی تصریح کرد: منطق نظام اسلامی همانطور که به دنبال باز کردن گره ذهنی مردم بود در مقابل به دنبال آن بود که برای حفظ امنیت جامعه آنهایی را که آشوب‌گری می‌کردند کنترل کند.

وی تاکید کرد: در مسیر رفع فتنه بسیاری از مسئولین کشور به وظیفه خودشان عمل نکردند؛ آنهایی که می توانستند حرف بزنند و با جامعه صحبت کنند این کار را نکردند تشخیص آنها این بود که برایشان هزینه دارد بنابراین دو پهلو صحبت کردند و مسیری را رفتند که آتش فتنه در طول 8 ماه به درجه‌ای برسد که مردم در 9 دی در مقابل این جنایت بزرگ که آمده بود تا رای و نظر ملت را منکوب کند و سرمایه‌های مردم را زیر پا قرار دهد و به خرمن داشته های آنها آتش بزند، ایستادگی کنند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: 12 روز بعد از واقعه 9 دی؛ 33 نفر از نمایندگان مجلس به حضور مقام معظم رهبری رسیدند و اظهار داشتند که با سران داخلی فتنه برخورد صورت بگیرد، ایشان معتقد بود که موضع نظام درست بود و به موقع تامل کرد تا مردم خودشان بیدار شوند و عده‌ کثیری از کسانی که در 25 خرداد شعار «رای من کجاست؟» سر دادند، در 9 دی در مقابل سران فتنه قرار گرفتند.

وی افزود: منطق نظام این بود که جامعه بیدار شود؛ با توجه به اینکه بخش‌های بسیاری از جامعه بیدار بود اما در منطق نظام هم مهم بود که یک نفر هم از قلم نیفتند، سعی رهبر معظم انقلاب این بود که این بیداری همه‌گیر شود و همه متوجه شوند که فتنه‌ای با این ابعاد از جانب چه کسانی و برای چه رقم می‌خورد و سران داخلی فتنه از همان روز اول با اقدامات خود بر آتش فتنه افزودند.

زاکانی با اشاره به جلسه مشترک خود با آقای هاشمی در روز چهارشنبه 27 خرداد گفت: ایشان براساس جلسه‌ای که روز شنبه 23 خرداد با خاتمی، سیدحسن خمینی و موسوی داشته است خیلی صریح بیان داشت که کف خواسته‌های موسوی ابطال انتخابات است و او قانون را هم قبول ندارد، همان قانونی که قبل از انتخابات در رسانه ملی مدام از آن دم می‌زد.

وی در ادامه اضافه کرد: هاشمی می‌گفت من از اول انقلاب تاکنون صحنه‌های سختی را تجربه کرده‌ام و هیچ صحنه‌ای سخت‌تر از این صحنه نبوده است و توصیه‌اش این بود که انقلاب و رهبری کوتاه بیاید و به معترضان امتیازی بدهند و به صراحت می‌گفتند که مرجعیت و روحانیت دیگر وجود ندارد و نسل جوان مطالبه‌ای دارد و تا چیزی نگیرد بر نمی‌گردد و بهتر است نظام به اینها امتیازی بدهد تا به دانشگاه‌ها برگردند.

* میدان‌دار مواجهه با فتنه 88 در مقام نظروعمل شهید «همدانی» بود

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه موسوی و کروبی حرفی برای گفتن نداشتند، اظهار داشت: موسوی معتقد بود که باید اعتراض کند و کروبی معتقد بود با توجه به اینکه رای این دوره ایشان از دوره قبل کمتر است جمهوریت نظام از بین رفته و تقلب شده است و چون عده‌ای هم به انقلاب و ایشان حرف‌های می‌زنند بنابراین اسلامیت نظام نیز مخدوش شده است.

وی با بیان اینکه اساس حرکت نظام به جذب سران فتنه نیز بود، تاکید کرد: حضرت آقا معتقد بود که این‌ها دچار لغزش شده‌اند و به دنبال این بودند که یک نفر از این‌ها هم از دایره انقلاب خارج نشود اما امیال نفسانی آنها باعث شد که خودشان به ورطه هلاکت کشیده شوند.

زاکانی عنوان کرد: امروز هم به واسطه اینکه آنها را محاکمه نمی‌کنند و به مجازات نمی‌رسانند، از بالاترین موهبت نظام برخوردار هستند، اگر گوشه‌ای از اقداماتی که این‌ها انجام داده‌اند را کسی انجام می‌داد حتما محاکمه میشد و به مجازات می‌رسید.

وی با بیان اینکه شهید «همدانی» فرمانده میدانی بود که مطابق با خواست نظام و رهبری حرکت کرد، اظهار داشت: در این میدان پرابهام که عده‌ای کار انقلاب را زمین گذاشتند و با انقلاب همراه نشدند، شهید «همدانی» با تدبیر خود علاوه بر اینکه سعی می‌کرد تا با روشنگری گره ذهنی مردم را باز کند در مواجهه با خاطیان هم سعی داشت با اغماض از کنار فریب خوردگان بگذرد و سعی می‌کرد با سعه صدر در میدان نبرد خودش را سپر هیجانات قرار دهد تا با حداقل آسیب‌ها در مواجهه با تهاجم دیگران سره از ناسره مشخص شود.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در آن زمان بسیاری از بسیجی‌ها تحت هدایت‌های این شهید عزیز خون می‌دادند و آسیب می‌خوردند اما می‌ایستادند تا حریم انقلاب و نظام اسلامی شکسته نشود و به مردم آسیب نرسد.

وی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها معتقد بودند نیازی به پاسخ دادن نیست و باید با معترضان برخورد سختی کرد و معنی ندارد که با حضور در کف جامعه سوالات ذهنی افراد را تک تک جواب داد تا ابهامشان حل شود اما موضع نظام این نبود و شهید «همدانی» هم به عنوان سرباز نظام اسلامی موضع نظام را دنبال کرد و نشان داد میدان مواجهه میدان تسویه حساب نیست و میدان جذب و بصیرت‌افزایی است اما بسیاری از مسئولین کشور این دریافت دقیق سیاسی را نداشتند.

زاکانی با یادآوری ابعاد جهانی فتنه 88 گفت: کانون فتنه در ایران، تهران بود میدان‌دار مواجهه با این فتنه در مقام نظروعمل شهید «همدانی» بود که سبب شد این شرایط فتنه به سمتی برود که ما به‌ازای آن هزینه‌های آنچنانی که نظام سلطه انتظار داشت علیه انقلاب اسلامی تحمیل نکند، امروز فتنه‌گرانی که وجدان بیداری دارند به دروغ‌گویی و صحنه‌سازی خود اذعان دارند اما جرات اینکه این موضوع را مطرح کنند ندارند.

* وقتی شهید «همدانی» در سوریه حضور یافت این کشور مقدمات مقاومت را هم نداشت

وی با بیان اینکه برگ چهارم مواجهه با نظام اسلامی جنگ اقتصادی بود، گفت: با اشاره عده‌ای از فتنه‌گران به مردم فشار اقتصادی آوردند، تا مردمی که در فتنه از آنها حمایت نکردند امروز با فشار اقتصادی علیه نظام قیام کنند، درست است که از این طریق آسیب خوردیم اما اثری که می‌باید را نگذاشت و متوسل به نفوذ شدند تا کسانی در کشور با تصمیم عامدانه غلط، کشور را به لبه پرتگاه ببرند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور شهید «همدانی» در همه عرصه‌های انقلاب بیان داشت: بعد از جنگ جهانی دوم تا سال 1370 شمسی آمریکا شوروی را در تقابل خودش داشت، از سال 1370 که بوش پدر نظم نوین جهانی را اعلام کرد تا سال 1389 آمریکا اسلام را به عنوان نقطه مقابل خودش معرفی کرد و به تقابل با اسلام پراخت.

وی ادامه داد: در همین سال به این جمع‌بندی رسید که منفورترین کشور در اذهان مسلمانان امریکاست و از طرفی برای مهار روسیه و چین دست به اقدام جدید و بزرگی زد عناصر وحشی و بی‌منطق در سراسر جهان را در سوریه جمع کرد و تلاش آنها این بود که در کمترین زمان ممکن دولت بشار اسد سقوط کند و بعد از آن هم پرونده لبنان و عراق ایران را هم ببندند.

زاکانی با اشاره به جنگ تحمیلی و حمایت 43 کشور از صدام خاطرنشان کرد: شهید «همدانی» از جمله فرماندهانی بود که ایستاد و با ابداعات خود و توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار(ع) و با ایثار و اخلاص و فداکاری و تبعیت از امام(ره) اجازه نداد که جنگی که بخش زیادی از توانمندان جهان علیه انقلاب اسلامی راه انداخته بودند به نتیجه برسد و یا فتنه امریکایی سال 88 به نتیجه برسد؛ و امروز با میدانی در خارج از کشور مواجهه شده بود، که بنا داشت ضعیف‌ترین و سست‌ترین حلقه مقاومت، یعنی سوریه را بشکند و پایگاهی علیه حزب الله، لبنان، حماس، عراق و ایران بشود و کانون انقلاب اسلامی را دستخوش تغییر کند.

وی در ادامه افزود: در آن ایام به شهید همدانی ماموریت جدیدی داده شد تا وارد میدانی شود که عده‌ای به نیابت از قدرت‌های جهانی در منطقه در حال جنگیدن هستند، چه کسی باور می کرد که امریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و سایرکشورهای غربی، رژیم نامشروع اسرائیل، اردن، قطر، ترکیه و عربستان همه داشته‌هایشان را کف میدان بگذارند و هر آنچه آدمکش و غارتگر وجود دارد را در سوریه جمع کنند و بخواهند دولت سوریه را ساقط کنند، بسیاری از کشورها هم پشت بشار اسد را خالی کردند و تنها ایران ماند و روسیه هم پیغام داد که بشار باید برود؛ درآن زمان حضرت آقا معتقد بود که با مقاومت آینده بهتر از امروز خواهد بود.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: وقتی شهید همدانی در سوریه حضور پیدا کرد این کشور مقدمات مقاومت را هم نداشت، اما شهید همدانی با انعکاس تجربیات انقلاب اسلامی و بسیج و با سازماندهی آموزش مردم امکانی را ایجاد کرد که در سال 91 وقتی دشمن تلاش می کرد تا دمشق را بگیرد آخرین برگ ایستادگی و مقاومت را که تجهیز نیروهای مردمی بود که با خون دل و تدبیر آموزش دیده بودند را رو کرد و توانستند یک شبه غائله فتنه را در دمشق ریشه‌کن کنند و سیلی محکمی به گوش غارتگران و جنایتکاران بزنند.

وی با بیان اینکه اگر ابعاد فتنه و سوریه مشخص نشود نمی توان اقدامات بزرگ شهید همدانی را درک کرد، گفت: ایشان با آموزش مردم و اعتماد و تجهیز آنها به ارتشی که در میدان نبرد در دور شکست قرار دارد، کمک کرد و معادلات جدیدی به وجود آورد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات