خبرهای داغ:
کارشناس مذهبی:

مادر اولین بنیان و جایگاه تربیت کودک در خانواده است

کارشناس مذهبی با بیان اینکه مادر به عنوان اولین بنیان و جایگاه تربیت کودک در خانواده است، گفت: ایجاد و شرایط مساعد در محیط خانواده برعهده پدر و مادر است و بیشترین مسئولیت تربیتی برعهده مادر است.
کد خبر: ۸۷۵۸۷۱۵
|
۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، حجت الاسلام بیگدلو امروز در مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) که در سالن ولایت شرکت گاز همدان برگزار شد، با اشاره به ضرورت و اهمیت تربیت دینی کودک اظهار کرد: مسئله تربیت آن قدر اهمیت دارد که امام صادق(ع) می فرمایند تربیت کودک قبل از تولد شکل می گیرد و رفتار و کردار و حرکات مادر روی کودک تأثیر بسزایی دارد.

وی افزود: امروزه اگر به محیط پیرامون خود بنگریم و سیر تغییر و تحول آن را خوب بنگریم در می‌یابیم که با گذشت زمان تربیت یک امر دشوارتری می‌شود.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مادر به عنوان اولین بنیان و جایگاه تربیت کودک در خانواده است، گفت: ایجاد و شرایط مساعد در محیط خانواده برعهده پدر و مادر است و به قول روانشناسان بیشترین مسئولیت تربیتی برعهده مادر است.

وی ابراز داشت: امروزه یکی از اشتباهاتی که خانواده‌ها در امر تربیت فرزندان دارند و از آن غافل شده‌اند تربیت دینی آنان است.

*مادران مسئول حاکم نمودن جو معنوی در فضای خانواده

بیگدلو تأکید کرد: اهل بیت(ع) توصیه کرده‌اند که مادران وقتی فرزندانشان زبان باز می‌کنند اولین حرفی که به آنان می‌آموزند ذکر شریف «لا اله الا الله» باشد که با یگانگی و توحید خداوند آشنا و با یاد خدا بزرگ شوند.

وی با اشاره به آیه 6 سوره تحریم عنوان کرد: اولین کاری که والدین انجام می‌دهند این است که از آتش جهنم در امان باشند و خود را عامل به خیر و نیکی کنید و به فرزندانتان کارهای نیک و پسندیده آموزش دهید.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: هر طوری که پدر و مادر در زندگی باشند فرزندان نیز آنگونه تربیت می شوند و از نظر روانشناسی اسلامی یکی از روش‌های تربیتی و دینی والدین روش الگویی است.

وی با تأکید بر حاکم کردن جو معنوی در فضای خانواده ادامه داد: این مسئولیت برعهده مادران است که هر خانه‌ای اینگونه باشد آن خانه برای اهل آسمان مانند ستارگان پر نور می‌درخشد و ملائکه بر حال آنان دعا می‌کنند.

بیگدلو با اشاره به بحث امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد: مادران فرزندان خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند، امروز نسبت به این مسئله بسیار بی‌تفاوت شده‌ایم، سعی کنید فرزندانتان را به یاد خداوند و کارهای نیک امر و از کارهای بد نهی کنید تا در سیر و سلوک ائمه اطهار(ع) قرار گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات