کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

تضاد در حرف و عمل دولت برای حمایت از تولید ملی

یک اقتصاددان گفت: مشکل اینجاست که دولت نمی داند چگونه باید از تولیدکنندگان حمایت کند. در حال حاضر حرف تولیدکنندگان به دولت این است که نیازی به حمایت شما نداریم، فقط در مقابل پایمان سنگ نیندازید!
کد خبر: ۸۷۵۹۵۹۸
|
۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
سعید فرجی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به طرح کارت‌های اعتباری خرید کالا، اظهار داشت: این طرح به نوعی تنها کاری است که دولت برای رهایی بازار لوازم خانگی ایرانی از رکود انجام داده است که البته همین هم فقط حرف است چرا که در عمل چنین هدفی محقق نمی شود.

وی تصریح کرد: یکی از اصلی ترین دلایلی که می تواند عدم خروج بازار داخلی از رکود بوسیله این کارت ها را به دنبال داشته باشد، تبصره هایی است که خرید کالای خارجی با استفاده از این کارت ها را ممکن می سازد.

این کارشناس بازار صنایع با اشاره به تشدید رکود در بازارها افزود: حمایت از تولیدات داخلی اصلی ترین راه خروج از رکود بود اما مشکل اینجاست که دولت نمی داند چگونه باید از تولیدکنندگان حمایت کند. در حال حاضر حرف تولیدکنندگان به دولت این است که نیازی به حمایت شما نداریم، فقط در مقابل پایمان سنگ نیندازید!

وی اذعان کرد: دولت از سویی شرایط اشباع شدن بازارهای داخلی از محصولات خارجی را فراهم می کند و از سویی سخن از حمایت از تولیدکننده ایرانی می زند، این ناهمخوانی حرف و عمل دولت در سه سال گذشته بر همگان ثابت شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار