خبرهای داغ:
فرماندار همدان با تاکید بر مردمی بودن موکب‌های پذیرایی از زائران امام حسین(ع) گفت:باید مردمی کردن خدمات‌رسانی به زائرین اربعین فرهنگ‌سازی شود و به سمت دولتی کردن موضوع نرویم.
کد خبر: ۸۷۶۲۹۹۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، علی تعالی امروز در جلسه ستاد هماهنگی و خدمت رسانی به زائرین اربعین حسینی با بیان اینکه استان همدان در مسیر عبور یک میلیون زائر حسینی و در مسیر گذر 14 استان است، اظهار داشت: اربعین امسال همایش باشکوه تری نسبت به سال‌های گذشته است و باید تمام تلاش خود را در راستای خدمت به زائرین امام حسین(ع) انجام دهیم.

وی با توجه به تبادل نظر حاضرین درباره خدمت رسانی به زائرین حسینی بیان داشت: امیدواریم از مجموعه مباحث مطرح و پیشنهاد شده منشوری برای خدمت رسانیو برنامه ریزیهرچه بهتر از زائرین داشته باشیم.

فرماندار همدان ضمن تشکر از تلاش های سال گذشته مردم در راستای خدمت رسانی به زائرین ابراز داشت: زائرین در سال گذشته به دلیل موارد غیر قابل پیش بینی و کمبود امکانات سختی‌های زیادی متحمل شدند وعلی رغم عدم تشکیل ستاد بحران و خدمت رسانی، مردم همدان به ویژه در شهرهای مریانج و جورقاناز زائرین حسینی خدمت رسانی خوبی کردند و جای دارد از مسئولین در این زمینه تشکر و قدردانی کنیم.

وی اضافه کرد: خدمت به امام حسین(ع) افتخار است که مسئولین جدا از مسئولیت حاکمیتی باید به عنوان شخص حقیقی از زائران پذیرایی و خدمت رسانی کنند و به ارزش واقعی کار واقف باشند.

تعالی با تاکید بر مردمی بودن موکب‌های پذیرایی از زائران امام حسین(ع) افزود: رویکرد ما در این زمینه این است که با یک برنامه ریزی خوب و منسجم خدمات قابل قبول به زائران اباعبدالله الحسین(ع) ارائه کنیم و به سمت دولتی کردن موضوع نرویم که اگر چنین شود موفق نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه اداره ستاد به صورت مردمی از اهداف اصلی است، بیان کرد: هدف این است که مردم پای کار بیایند و میزبان زائران حسینی باشند و این فرهنگ را ایجاد کنیم که مردم تشنه خدمت رسانی به زائرین امام حسین(ع) باشند و کار مسئولین در این زمینه هماهنگ ، نظارت و پشتیبانی باشد.

فرماندار همدان با اشاره به تاریخ زائرسراهای همدان تصریح کرد: شواهد تاریخی حاکی از وجود زائرسرا در همدان و مکانی برای زائرینی که قصد سفر به کربلا را داشتند، دارد که در این زائر سراها اقامت داشتند و باید در زمان حال نیز این فرهنگ زنده شود.

وی با تاکید براینکه خدمت رسانی یک فریضه الهی است، گفت:باید مردمی کردن خدمات رسانی به زائرین اربعین فرهنگ‌سازی شود.

تعالی در این خصوص اضافه کرد: با توجه به حجم زائرین و فعالیت‌هایی که انجام می شود باید توسط صداو سیما و اصحاب رسانه مستندسازی انجام شود چراکه نیاز هست مردم برای سال های آتی در این امر تشویق شوند.

وی افزود: تمام تلاش ما این است که از امروز برای فرهنگ‌سازی مردمی بودن خدمت‌رسانیتوسط بنر اطلاع رسانی کنیم و همچنین سازما تبلیغات توسط روحانیون در مساجد اهمیت خدمت رسانی را بیان کنند و صداو سیما و اصحاب رسانه نیز وارد کار شودند

فرماندار همدان در بیان اولویت‌های کاری در این زمینه اظهار داشت: اولویت اول در امر خدمت‌رسانی و اسکان مساجد، حسینیه ها و منازل مردم است و باید با رویکرد مردمی حرکت کنیم.

وی ادامه داد: در این خصوص باید بخشدارران و دهیاران را فعال کنیم و حسینیه ها و مساجدی را که در مسیر قرار دارند از نظر پتو و وسایل گرمایشی آماده کنیم چرا که اکثر مردم در مسیر مستقر می شوند.

تعالی در بیان اولویت دوم بیان داشت: باید برای اسکان در شرایط اضطراری سالن های ورزشی را آماده کنیم که دستگاه‌های اجرایی، هلال احمر، شهرداری و آموزش و پرورش در این حوزه باید آماده باشند تا اگر مساجد و حسینیه‌ها از جمعیت سر ریز شد بتوانیم در سالن‌های ورزشی اسکان دهیم.

وی ادامه داد: باید ظرفیت‌ها را در 6 ایستگاهی که مستقر کرده‌ایم بسنجیم و بدانیم که در این ایستگاه‌ها چقدر توانایی و ظرفیت برای خدمت‌رسانی و پذیرایی برای زائرین است تا دچار غافلگیری نشویم.

فرماندار همدان تشکیل ستاد مردمی را به عنوان مهم‌ترین رکن کار معرفی کرد و بیان داشت: با وجود مردمی بودن ستاد باید هلال احمر به عنوان کمیته پشتیبانی بیش از سال گذشته در بحث استقرار امبولانس کمک‌های لازم را داشته باشد و شهرداری ها در این قسمت به خدمت رسانی هر چه بیشتر کمک کنند.

وی در ادامه به کمیته های تشکیلی در ستاد اشاره کرد و اظهار داشت: ستاد هماهنگی زائرین اربعین حسینی همدان با چهار کمیته بهداشتی، اسکان و پشتیبانی، امنیتی و فرهنگی با عضویت دستگاه‌های مختلف مرتبط با هر کمیته‌ای تشکیل شده است.

تعالی در خصوص وظیفه کمیته بهداشت گفت: این کمیته با مسئولیت آقای خادمی باید ارزیابی از سرویس های بهداشتی را داشته باشد و در ایستگاه‌های ایجاد شده استقرار پزشک را داشته باشد و با حداقلی از تجهیزات و داروها کار خدمت‌رسانی را انجام دهد.

وی در خصوص کمیته امنیتی اظهار داشت: این کمیته از 5 روز قبل از اربعین باید برنامه ریزی کند و در مکان‌هایی که ایستگاه ایجاد شده از نظر حفاظت و امنیت مورد بررسی قرار دهد.

فرماندار همدان فرهنگ‌سازی خدمت‌رسانی به زائرین را از وظایف کمیته فرهنگی معرفی کرد و بیان داشت: بحث استقبال و فرهنگ سازی بر دوش این کمیته است.

وی به مسئولیت های کمیته پشتیبانی اشاره و خاطر نشان کرد: در این حوزه کمیته پشتیبانی باید از نظر تغذیه در 6 ایستگاه ایجاد شده برنامه ریزی کند تا زائرین نیازی به خرید غذا نداشته باشند.

تعالی برآورد جمعیتی در زمینه اسکان را از وظایف این کمیته عنوان کرد و یادآور شد: باید با برآورد جمعیتی بتوانیم میزان امکانات را بسنجیم تا مشکلی پیش نیاید و امر خدمت رسانی به بهترین شکل صورت گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات